Dopravní web

Informace a publicistika
z oboru dopravy,
se zvláštním zřetelem
na dopravu veřejnou


Pátek  23. srpna 2019
Nemůžete využívat veškerý servis Dopravního webu, přihlašte se prosím.


Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře
Zapomenuté heslo
TGV
Lyonské nádraží, prosinec, 6 hodin ráno a lidé spěchají na vlak, který je za 3 hodiny doveze na slunné pobřeží Středozemního moře do 850km vzdáleného Marseille.
zobrazení: 1980
známka: 2.50


Poslední komentáře

  • Pengeluaran hk Data Hongkong < b>Data Sgp Keluaran Sidney DewaTogel HOYAJACKPOT LIBURPOKER P . . . (MHD v České Lípě hrozí kolaps)
  • Excellent and decent post. I found this much informative, as to what I was exactly searching for. Th . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • The success of their own to get the chance to win a lot of bets from playing and betting UFABET, whi . . . (MHD v České Lípě hrozí kolaps)
  • All these exact things could make every gambler have the courage to come and play online gambling UF . . . (MHD v České Lípě hrozí kolaps)
  • Hey Love, i am Lovleen origanally from amitsar brought in kolkata, i am independent kolkata escort . . . (Na krakovské Letiště se půjde pod nádraží)
  • Thanks for putting aside the push to hurt that, I truly feel unequivocally about it and love changin . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • Great information! I starting late kept running as time goes on your blog and have been pulling back . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • Nice information, key and mind-blowing structure, as offer particularly finished with epic contempla . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • Vyhledávání


    Motto:
    Význam dopravního systému zpravidla pochopíme až v době,
    kdy díky našemu nezájmu zanikne.

    Komentáře

    ke článku: Intenzita dopravy v Praze roste, od roku 1990 je trojnásobná
    ze dne 16.04.2008, autor článku: Miroslav Vyka

    Komentář ze dne: 16.04.2008 19:59:01     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek: Smysluplné investice
    Nejsem si jist, zda jakákoli dálnice okolo města skutečně vyřeší neutěšenou situaci. Rozhodující část cest má zdroj nebo cíl právě ve městě. Takzvaný vnější okruh odvede pouze malou část zátěže - automobily, které městem pouze projíždějí. Takzvaný vnitřní okruh naopak pravděpodobně přitáhne do města ještě více automobilů, stejně jako parkovací domy nebo podzemní garáže. Naprosto zcestná se pak jeví stavba dalších automobilových tunelů, které jen pohledově zakryjí existující problém. Tunel za Národním muzeem rozhodně nelze považovat za zklidnění automobilové dopravy, stejně jako přemrštěný tunel z Podolí ke Štefánikovu mostu (kudy budou auta vyjíždět za svým cílem ve městě?). Půjde jen o další mrhání veřejných financí na "Potěmkinovu vesnici", namísto racionálního zlepšování nabídky veřejné dopravy. Spolu s "vykázáním" tramvají z rozvíjející se Pankrácké pláně (záborem původních tramvajových pásů automobilovými pruhy a výsadbou stromů do nich) a podobnými kroky nás zřejmě čeká krásný život mezi automobily...

    Komentář ze dne: 18.04.2008 05:43:49     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek:
    Pavel Bém kdysi při nějaké předvolební kampaní prohlásil, že chce podkopat celou Prahu a problém vyřešit obřím silničním a parkovním systémem v podzemí. Lidé ho volí, volby s přehledem vítězí, takže je vše v pořádku. To, jestli to skutečně problém vyřeší je otázka, na kterou má každý jen trochu znalý jasnou odpověď, ale máme demokracii a většina chce auta, menšina se musí podřídit. A následky? Člověk si musí nejdřív na dno sáhnout, aby uznal, že nějaké je.

    Komentář ze dne: 19.04.2008 11:44:57     Reagovat
    Autor: [BRam] - Lubor P. (tatra163jamal@seznam.cz)
    Titulek:
    Celý problém nárůstu AD lze rozdělit na dvě části: Část první je ta, se kterou město není schopné hnout - jde o různé cesty z jiných měst skrz Prahu v podobě IAD a také nákladní dopravu, ať již tranzitní nebo v Praze kočící či začínající. Ta tu bude vždy a Praha se může jen stavět na hlavu a nic s tím neprovede. Druhá část jsou samotné cesty po městě a jeho okolí za účelem zejména dopravy do zaměstnání, či cest na úřady apod. To dnes tvoří to gro nárůstu automobilové dopravy se kterým lze mnohé provést. Ale nic jiného, než výstavbu nových silnic se pro její zvládnutí nedělá. Navíc je to dost kontraproduktivní, neb přinese krom částečného zklidnění některých částí města zklidnění také další nárůst podílu IAD v Praze a okolí. Bude totiž zas kudy jezdit a dost lidí to tak pojme a přestane hromadnou dopravu využívat. Když shrnu problémy hromadné dopravy v Praze a okolí, tak vyjde zhruba toto: Radiální směry vcelku slušně zajištěny, ale mnohde již za hranicí kapacitních možností - viz třeba trasa metra C a návazná autobusová doprava ze stanice Kačerov. Co už je ovšem horší, je příměstská doprava, která díky svému charakteru coby návozu z a do zaměstnání není jinou funkci schopna plnit. Tady se projevil nežádoucím způsobem překoný rozvoj bytové výstavby v okrajových částech Prahy a jejím okolí po roce 1990, kdy se stavělo povětšinou bez uvažování potřeby zavedení kapacitní hromadné dopravy, ale i nakonec pro samotnou IAD nebyly vytvořeny v podstatě žádné nové vhodné komunikace - jde zejména o mnoho nových bytových domů nabobtnalé vesničky u Prahy, třeba Jesenice, kde komunikační systém nebyl přizpůsoben novým nárokům na něj kladených. Jenže to nebyla starost developerů, kteří tyto domy postavili. Těm je to ukradené, těm stačí svá díla prodat. A s hromadnou dopravou si ani nelámali hlavu, ani s ní nepočítali. Každý přeci bude využívat IAD. Že to nejde, nebo jde jen za určitých podmínek, kdy je nutné mít v rodině alespoň dvě auta - jedním jezdí do práce otec, je li matka na mateřské, nutně potřebuje další automobil - občas se musí s dětmi k doktorovi, je nutno jet nakoupit, protože se s nějakou občanskou vybaveností v docházkové vzdálenosti absolutně nepočítalo. Odrostou li trochu děti, vozí je jeden z rodičů do školy a zas je přiváží. Tak to je jeden z problémů dopravy v Praze a okolí. Dokud nebude přetvořena síť příměstských linek z navžečů do zaměstnání na celodenně fungující systém, kdy interval neklesne pod dvacet minut, tak se nic nezmění.

    Dalším problémem dopravy v Praze je povětšinou neexistence vhodných tangenciálních spojení pomocí hromadné dopravy. Mnohde tato spojení sice existují ale buď jsou přetížená ( viz spojení Jižní město - Chodov - Vršovice - Želivského ), nebo je nutno několikráte přestupovat. Zde jsou ohromné rezervy v tom, co by šlo relativně slušně pomocí autobusové dopravy zajistit v podstatě hned. Ale asi se nechce. Také výstavba nových tramvajových tratí, třeba již ve výše uvedeném směru JM - Želivského by odpomohla městu od automobilů.

    Tak to vidím já:-)

    Komentář ze dne: 23.04.2008 11:49:55     Reagovat
    Autor: [arj] - arj (arj@centrum.cz)
    Titulek: sáhnout si na dno
    Souhlasím s popisem příčin, které uvádí Lubor P.
    Souhlasím (a již dlouho a všude upozorňuji) i s jeho větou Tady se projevil nežádoucím způsobem překoný rozvoj bytové výstavby v okrajových částech, kdy se stavělo povětšinou bez uvažování potřeby zavedení kapacitní hromadné dopravy, ale i nakonec pro samotnou IAD nebyly vytvořeny v podstatě žádné nové vhodné komunikace - jen pochybuji o tom, že se jedná o způsob "překonaný". Jak i na tomto fóru zaznělo, ceny a kvalita bydlení za Prahou jsou výrazně odlišné od "vnitřní" Prahy, takže tohle je svobodná volba lidí. Jediné, co může celá veřejná správa od obcí až po stát ovlivnit, je kvalita územního plánování - tak, aby nedocházelo k excesům typu vilkového sídliště mezi Průhonicemi a Říčany, které je sice vzdušnou čarou 200 metrů od D1 (to taky byla jeho "propagace"), ale fyzicky napojeno jen stěží vyhovující okresní silnicí směr Říčany a naprosto nevyhovující místní silnicí směr Průhonice.

    Ale měl bych poznámku - mám dojem, že "sáhnutí na dno" doprava v Praze už zažila. Není tady asi mnoho pamětníků "kvality cestování" tramvají linky 11 ještě v dobách, kdy ji obsluhovaly motoráky řady 2000 + 2 malé vlečňáky, to vše narvané uvnitř + ověšené kolem všech 6 vstupů; asi ani moc pamětníků linek 135 či 136 (ne)blahé paměti, kdy přes jejich interval 3 minuty se člověk dostal až do třetího spoje. Obdobně a přitom daleko později (1985-1990) to dopadalo na metru C, kdy nástup do soupravy na pankráckých stanicích nebyl zaručen.
    Takže, přestože mi hustota silničního provozu občas vadí (zejména, když musím jet autem), na druhou stranu uznávám, že přesun nějakých 20-30 % cestujících z MHD do aut pomohl k zásadnímu zvýšení kvality té MHD.

    Komentář ze dne: 24.04.2008 08:52:51     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek: Re: sáhnout si na dno
    Souhlasím, že v MHD již bylo na dno sáhnuto a co se proti tomu udělalo? Akorát se staví nové a nové silnice, které nic dlouhodobě neřeší, spíš naopak. Souběžná trasa metra D s trasou C je v nedohlednu a v podstatě se jen hledají důvody, jak ji oddálit, protože "silničáři" mají strach, že by to metro mohlo vyřešit situaci a nové průtahy by už nebyly potřeba, zatímco nové metro bude potřeba i při postavených průtazích, takže o tuto stavbu tak či onak nepřijdou. To je ovšem vyšší politika, kterou těžko někdo z nás ovlivní, obyčejný člověk ty provize ze staveb nikdy neuvidí a ti, co na ně dosáhnou se jich rozhodně nevzdají.

    Komentář ze dne: 24.04.2008 08:37:24     Reagovat
    Autor: [BRam] - Lubor P. (tatra163jamal@seznam.cz)
    Titulek:
    Upsal jsem se, napsal jsem překoný, což nebylo myšleno jako překonaný, ale překotný, čili živelný bez regulace.

    Komentář ze dne: 03.05.2018 09:03:20     Reagovat
    Autor: [zzzzz] - zzzzz (ncjdkshjvjk@163.com)
    Titulek: 111





    Komentář ze dne: 16.07.2018 08:25:09     Reagovat
    Autor: [chenjinyan55] - chenjinyan55 (chenjinyan123@yahoo.com)
    Titulek:


    Vytvořeno pomocí redakčho systému phpRS  
    Toto je svobodný web. Uveřejněné texty jsou duševním vlastnictvím jejich autorů, kteří odpovídají za jejich obsah. Názory přispěvatelů se nemusí shodovat s názorem redakce.

    RSS feed Bezptičnyj produkt