Dopravní web

Informace a publicistika
z oboru dopravy,
se zvláštním zřetelem
na dopravu veřejnou


Úterý  23. ledna 2018
Nemůžete využívat veškerý servis Dopravního webu, přihlašte se prosím.


Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře
Zapomenuté heslo
Škoda 14T - 3
Devátá devítka 5.2.2007
zobrazení: 752
známka: 2.67


Poslední komentáře

  • kobe shoes adidas nmd adidas online shop adi das outlet online off white gol den goose nike ai . . . (Plzeňská karta - hop a nebo trop?)
  • kobe shoes adidas nmd adidas online shop adi das outlet online off white gol den goose nike ai . . . (Plzeňská karta - hop a nebo trop?)
  • nike air huarache gucci belt nike roshe run nike roshe one yeezy shoes nba jerseys kyri e shoe . . . (Banská Bystrica, znovuzrození)
  • nike air huarache gucci belt nike roshe run nike roshe one yeezy shoes nba jerseys kyri e shoe . . . (Nejen pražská doprava – pod Bémovým vedením k „lepším zítřkům“?)
  • nike air huarache gucci belt nike roshe run nike roshe one yeezy shoes nba jerseys kyri e shoe . . . (Teplice, nové trolejbusy po mnoha letech)
  • nike air huarache gucci belt nike roshe run nike roshe one yeezy shoes nba jerseys kyri e shoe . . . (Nová trolejbusová trať v Českých Budějovicích)
  • nike air huarache gucci belt nike roshe run nike roshe one yeezy shoes nba jerseys kyri e shoe . . . (Česká Lípa – život s náhradním dopravcem)
  • nike air huarache gucci belt nike roshe run nike roshe one yeezy shoes nba jerseys kyri e shoe . . . (V Bělehradě budují lehké metro)
  • Vyhledávání


    Motto:
    Význam dopravního systému zpravidla pochopíme až v době,
    kdy díky našemu nezájmu zanikne.

    Komentáře

    ke článku: Kamiony na silnicích vadí, ale jinak zboží k lidem nedojede
    ze dne 02.04.2008, autor článku: Tomáš Mykl

    Komentář ze dne: 02.04.2008 13:07:10     Reagovat
    Autor: [P. K.] - P. K. (amater(at)mails.at)
    Titulek: kamiony v TV
    Taky zajímavý je sledovat televizní zpravodajství, když se nějaká vesnická občanská iniciativa vzepře potenciálnímu provozu "těžkých kamionů" přes nějakou pr..., ehm, zapadlou vesnici, aby se vyhly tomu "strašně drahýmu" mýtu nebo si "zkrátily" cestu. Přesněji sledovat, co se v pozadí reportáží prohání za "těžké kamióny" - většinou je to nějaká ta zablácená tatra s kopcem hlíny na korbě řítící se ze stavby rodinnýho domku opodál, usilovně funící sotva se valící prázdnej aviatik, nebo nějaký komunální povoz (posledně mě takhle po proslovu o "přetížených kamiónech" doslova dojal záběr na popelářský auto). Tím bych nerad snižoval význam některých těchto iniciativ, kde opravdu silná těžká doprava představuje problém (jenže to většinou bývá tam, kde kamióny jinou možnost nemají), ale občas to opravdu vypadá, že lidi bojujou proti víceméně neexistujícímu nepříteli.

    Komentář ze dne: 02.04.2008 14:24:21     Reagovat
    Autor: [Glagol] - Brankoslav Glagól (frayerone@seznam.cz)
    Titulek:
    Musím říct, že mne tento PR článek po 2 letech pasivního sledování dw donutil k registraci a k následujícím několika poznámkám->
    Teda, já si asi hodím mašli, až si nebudu moci koupit ty čestvě sklizená kompozitová jablíčka z italie, k tomu přikusovat křupavoučký krajíc chleba z pekárny v Táboře (vstupní suroviny piliny a vzduch) a to vše zapíjet douškem bílé tekutiny z Pragolaktosu (brrrr).
    Tyto vymoženosti (za které vděčíme našim milým hodným silničním dopravcům) chtějí nejrůznější teroristicko ekovyděračské skupiny (ve kterých jsou členy pouze ztroskotanci&štváči&komouši) našim průměrným občanům vzít. Tito spravedlivě nasraní občane by potom mohli vzít zákon do vlastních rukou a posíleni Pragomlékem udělat další defenesraci.
    Takže doufám, milá vládo, milí poslanci, že víte jak je to správne, jak to má být.
    Vlaky na silnice!

    Komentář ze dne: 02.04.2008 16:03:24     Reagovat
    Autor: [raildrak] -
    Titulek:
    Přes zmínění objektivních důvodů jsem podobně úsměvnou arugmentaci (rozšířit železniční infrastrukturu oproti silniční, další vagony vyrobit asi nelze...) už dlouho nečetl na to nemá snad cenu jednotlivě reagovat, ovšem jako PR článek ČESMADu nemám výhrady.

    Komentář ze dne: 02.04.2008 17:23:50     Reagovat
    Autor: [Vypravce] - Miloslav Zítka (mzitka@centrum.cz)
    Titulek: za čí peníze?
    Komentovat článek opravdu nehodlám. Jen se ptám, za čí peníze jej autor zplodil??? Ale jinak jsou celkem pružní s reakcí, to se musí nechat. Podobných článků mají v šuplíku mnoho........

    Komentář ze dne: 02.04.2008 21:05:34     Reagovat
    Autor: [matysek111] - Matej Konvalina (Matej.Konvalina@seznam.cz)
    Titulek:
    Tak chápu, že když někdo přispěje článkem, ze kterého vyplývají výhody kamionové dopravy, že asi nebude přijat s otevřenými náruči, ale zkusme si vypsat, jaké jsou výhody dopravy železniční a v kolika případech se železnice obejde bez překládky na kamion, resp. s přímou spoluprací ostatních druhů dopravy.... Ono se to sice jen těžko poslouchá, ale myslím, že ty argumenty jsou docela výstižné...

    Komentář ze dne: 02.04.2008 21:56:08     Reagovat
    Autor: [Vypravce] - Miloslav Zítka (mzitka@centrum.cz)
    Titulek: Co je to kamion?
    Matěji, možná jsem zcela nerozuměl vaší připomínce, že se železnice neobejde bez překládky na kamion. Ale obejde. Je potřeba si jen ujasnit pojmy - co je to kamion? To není nikde specifikováno, a já (aniž tvrdím, že to je správná definice) si pod tím přepravuji tahač s návěsem nebo soupravu auta s vlekem. A k tomu si dovolím tvrdit, že bez toho se obejde celá řada přeprav, které by šli uskutečnit po železnici. Jen chtít. Nikdo snad (a myslím, že ani největší šotouši) nechce, aby vedli koleje do každého obchodu, ke každé továrně, firmě. Ale už při vzniku železnice jezdili koně s vozem a vezli na nádraží zboží - třeba z mlýna mouku - které se naložilo do vagonu a jelo jinam - a v koncové stanici zase naložilo na jiný vůz a odvezlo (třeba do pekárny). Dnes koně můžeme nahradit dodávkou, menším autem. Jinak to může fungovat naprosto stejně. Argument ,že jde o minuty považuju za zcestný. Pocítil někdo že po totálním kolapsu a uzavřené dálnici D1 na mnoho hodin zkolabovala výroba v půlce země? Nebo došlo zboží v regálech všech hypermarketů? Já teda ne.

    Komentář ze dne: 03.04.2008 20:01:43     Reagovat
    Autor: [matysek111] - Matej Konvalina (Matej.Konvalina@seznam.cz)
    Titulek: Re: Co je to kamion?
    ano, souhlas s tím, že překládkou jsem měl na mysli i tu dodávku. Problém ale vidím v tom, že očekávat, že se vše vrátí do 19. století a dodávky budou místo koní jezdit k vlaku je více než úsměvné.

    Komentář ze dne: 04.04.2008 06:00:37     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek: Re: Re: Co je to kamion?
    Nevím, jaký v tom vidíte "návrat". On pokrok vždycky nejde k lepšímu. Třeba kapitalismus (aniž bych se ho chtěl nějak zastávat) se také vrátil po 40 letech komunismu. Existují slepé uličky, z nichž se musí ven - a ne nutně zpět. Mně tedy nepřijde moc úsměvné hlavně to, kam jsme dnes došli. Myslím, že je to dost na pováženou - i když zdaleka vše ještě není zatím zničeno. Myslím, že spíše než návrat do 19. století je požadované kroky možno označit za vstup do 21. století. Či snad dnes vlaky musí jezdit s parním pohonem a třicítkou?

    Komentář ze dne: 03.04.2008 02:55:25     Reagovat
    Autor: [Vozka] - Antonín Minařík (minarik43@seznam.cz)
    Titulek:
    Ten článek je naprostá demagogie nebo naprostá neznalost a autor neví vůbec o čem píše, nebo to dobře ví a proto to píše. Bohužel, zásadní chyba toho článku je, že vůbec nebere v úvahu, co všechno by se muselo pro změnu v dopravě udělat a jako to udělat. A že nejde jen o nákup nákladních vozů či zkapacitnění tratí. navíc by mě zajímalo, kolik procent sítě je dnes využito na 90% a jak by mohl být potrestán ten, kdo při rekonstrukcích síť upravuje tak, že se stává málo kapacitní a pro nákladní dopravu skoro nevyhovující. Čili šetření za cenu ať to stojí co to stojí. Jsem zvědav, kdy se konečně objeví v našem nezávislém tisku a jiných mediích konečně odborně a se znalostí popsané problémy. A nejen z dopravy.

    Komentář ze dne: 03.04.2008 08:19:20     Reagovat
    Autor: [kfo] - Karel Fousek (kfo@volny.cz)
    Titulek:
    Jak může být železnice na 90% své kapacity když na hlaní trati z Prahy do Pardubic (bydlím u Přelouče a chodím k Opočínku fotit vlaky) čekám často na nakladní vlak hodinu a mnohdy ani jeden za hodinu nejede a na 4-5 osobáků a rychlíku připadne sotva jeden náklad-to uvádím pracovní dny, o vikendu nejede v jednom směru ani jeden náklad za dopoledne. Pan Moss asi reálnou želelznici již roky neviděl a absolutně nezná situaci. Za komoušů tam jel vlak za cca 7 min. a poměr osobní dopravy a nákladní byl obrácený. Byl jsem nedávno ve všední den dopoledne u Otrokovic a za 1,5 mého čekání nejel na dvoukolejné trati ani jeden náklad žádným směrem ale souběžná silnice se nedala skoro přejít po téměř souvislé proudy zejména nakladních aut! Tak komu věřit realitě nebo blábolům nekompetentních úředníků viz.Petr Moss?Ing.K.Fousek

    Komentář ze dne: 03.04.2008 12:27:19     Reagovat
    Autor: [Lemrouch] - Lemrouch obecný (lemrouch@centrum.cz)
    Titulek: Re:
    Ale pan Moos to určitě myslel tak, že po rekonstrukcích zabezpečovacích rařízeních na tratích jen osobní doprava zaplní kapacitu tratí na 90% jako je tomu třeba na trati Plzeň - Žatec. Takže pan Moos jistě mluvil stoprocentní pravdu, jen zatím ještě nebyly všechny tratě rekonstruovány, takže to ještě neplatí plošně, ale co není, brzy bude.

    Komentář ze dne: 03.04.2008 18:49:00     Reagovat
    Autor: [hyjacint] - hyjacint (hyjacint.kid@atlas.cz)
    Titulek: Dobrý článek
    Celkem trefně to napsali.Nevím co se vám na tom nelíbí, vid to je realita.
    Souhlas s Matějem.

    Komentář ze dne: 03.04.2008 21:53:25     Reagovat
    Autor: [přerovák] - orlík (prerovacik@seznam.cz)
    Titulek: Re: Dobrý článek
    Kecy, kecy, kecy aještě jednou kecy. Ony se ty videa, televize, pračky ale klidně i brambory nebo obilí asi zkazí když přijedou o hodinu později že? Představte si, že i ty blbé banány se dají vozit vlakem a nezkazí se. Ono se totiž nic nezkazí, ale protože lidé rádi poslouchají pohádky tak tahle se jim asi líbí, navíc je moderní pomlouvat železnici, tak proč se taky nepřipojit že. Ale zpět k faktům. 90% výtížení je naprostý nesmysl, ukažte mi jedinou trať kde tomu tak je. Já s klidem můžu prohlásit, že nikde! Za další, jak je možné, že budovat dálnice pro zkapacitnění silniční sítě se mohou, zatímco nové železnice ne? Jakto, že se nedají stavět sklady a logistická centra u železnice, zatímco u silnice ano? Takto můžem pokračovat dál a dál, ale asi to nemá cenu, protože dokud se nezmění myšlení lídí, tak se nezmění nic.

    Komentář ze dne: 03.04.2008 22:34:39     Reagovat
    Autor: [arj] - arj (arj@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Dobrý článek
    Jakto, že se nedají stavět sklady a logistická centra u železnice, zatímco u silnice ano?

    On někdo tvrdí, že u železnice se nedají stavět sklady či logistická centra? Aspoň v tom článku jsem nic takového nenašel. A když se podívám třeba za východní okraj Prahy, do obcí Jirny a Nehvizdy, tam vyrostlo po roce 2000 množství těchto center a všechna jsou skoro přesně uprostřed mezi dálnicí D11 a tratí na Lysou. Jenže všechna mají připojení na silniční síť (přes původní silnici 11), zatímco na koleje asi žádné. Protože dojet do těchto míst autem třeba od jihu je prosté (D1 - okruh - D11; případně z Říčan se dá jet rovnou po II/101), po dráze se z Říčan jede přes Hostivař - Malešice - Libeň - Vysočany (dá se vůbec přejet z malešické spojky na vysočanskou trať?) a konečně do Zelenče.

    Takže mám pocit, že jen na tomto krátkém kousku cesty ty brambory přijedou o hodinu později.

    90% výtížení je naprostý nesmysl ... můžu prohlásit, že nikde

    Tak přijďte vysvětlit do ranních vlaků Benešov - Praha, že to zpoždění 20-30-45 minut (nedá se spolehnout ani na délku zpoždění) nemá nic společného s vytížením trati a že se jim vlastně jenom zdá a problémy v práci jsou určitě jen trapnou výmluvou pro manželku.

    Komentář ze dne: 04.04.2008 06:04:21     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Dobrý článek
    Ano, chybí některé tratě. Do Vysočan se dojet dá, přes Libeň. Ale komu vadí zrovna u brambor hodinové zpoždění? ;-)

    Zpoždění na trati z Benešova do Prahy jsou dnes způsobena výlukovou činností a zřejmě nepříliš dokonale provedenými výlukovými řády, nikoli samotným zaplněním tratě v základním stavu.

    Komentář ze dne: 04.04.2008 08:34:28     Reagovat
    Autor: [SzKT] - Jan Přikryl (prikryl.jan@vizslamail.hu)
    Titulek: osobní versus nákladní železniční doprava
    Článek je sice napsaný poněkud demagogicky (jak už to tak u novinových článků bývá) a lze jistě souhlasit, že určitý přesun nákladů ze silnic na železnici by byl celkem vhodný. Na druhou stranu je pravda, že české (ale i většina evropských) tratě jsou téměř plně obsazené osobní dopravou a rozhodně není žádoucí do budoucna výkony osobní dopravy (zejména na hlavních tratích) snižovat. Velmi nerad bych se totiž dožil amerického modelu, kdy sice náklady jezdí po vysoce výkonné železnici, ale lidé nemají jinou alternativu než jezdit autem, protože na jejich dopravu ta železnice není stavěná. A pokud se podíváte na jakékoliv statistiky o silničním provozu (ale stačí i letmý pohled na některou naší dálnici), zjistíte, že převážnou většinu aut tvoří vozidla osobní, nikoliv kamiony. Takže pokud by se povedlo přesunout do veřejné dopravy byť jen polovinu osádek osobních aut, nemusí rázem kamiony tolik vadit. To se ovšem může stát jen tehdy, když železnice bude nabízet rychlé spojení bez zpoždění (= osobní doprava musí mít absolutní přednost před nákladní), dostatečný komfort a tarifně organizační provázanost s ostatními druhy dopravy (zejména s regionálními autobusy a MHD ve velkých městech). Ideálem je v tomto ohledu asi Švýcarsko, kde téměř veškerá nákladní doprava probíhá v noci, kdy naopak nejezdí doprava osobní (až na výjimky je noční provoz ve Švýcarsku záležitostí autobusů) a přes den nejsou osobní vlaky zdržovány ničím jiným. Bohužel k tomuto ideálu tu máme velmi daleko a jak ukazuje varovný příklad třeba Estonska, může být ještě hůř.

    Komentář ze dne: 04.04.2008 10:45:18     Reagovat
    Autor: [hyjacint] - hyjacint (hyjacint.kid@atlas.cz)
    Titulek: Re: osobní versus nákladní železniční doprava
    Jan Přikryl:osobní doprava musí mít absolutní přednost před nákladní-tak to snad nemyslíte vážně,tím nákladku pohřbíte úplně.Přeci nepustíte pomalý osobák co staví každý dva km,před rychlý nákladní vlak.Tuto problematiku řeší předpis D2 a to dobře.
    Věřte tomu, že nákladní vlaky jezdí po hlavních tazích i v noci.
    A že některé tratě jsou přetížené je taky pravda podívejte se třeba na 072/231 kde stojí náklady těsně za sebou.
    Také bych doporučil si přečíst Smluvní přepravní podmínky ČD Cargo,zjistíte že časový rozdíl přepravené pračky kamionem nebo vlakem nedělá rozdíl jednu hodinu.

    Komentář ze dne: 04.04.2008 12:33:02     Reagovat
    Autor: [SzKT] - Jan Přikryl (prikryl.jan@vizslamail.hu)
    Titulek: Re: Re: osobní versus nákladní železniční doprava
    Jistě, ovšem pouze za předpokladu, že ten osobák dojede do cílové stanice na minutu přesně a jeho jízdní doba bude konkurenceschopná. Ale nechápu, kde je problém: prefernece osobní dopravy na západě funguje celkem solidně a za předpokladu kvalitní infrastruktury i vozidel v té osobní dopravě to dopravu nákladní nepohřbí, neboť k nepravidelnostem v dopravě dochází minimálně. Taková situace ovšem v ČR nepanuje¨. A speciálně na 231 je ta nepreference občas docela problém: přece jen bych od S-bahnu očekával, že bude jezdit přesně a ne nabírat zpoždění až 20 minut kvůli nákladní dopravě. Na západě (Německo, Paříž, Curych, Madrid...) jsem si podobného jevu nevšiml.

    Komentář ze dne: 05.04.2008 03:11:38     Reagovat
    Autor: [Vozka] - Antonín Minařík (minarik43@seznam.cz)
    Titulek:
    Mám takový pocit, že budu výt jak šakal. Na jednu stranu zde někteří přispěvatelé kritizují železnicia vychvalují silnici, jak to bez ní nejde, ale nějak nechtějí vidět, že je potřeba do té železnice, jejího zkvalitnění, zkapacitnění nalít peníze, stejně jako v uplynulých 50 letech do silnic. Tzn. nejen směrové úpravy, změny zastávek a výstavba nových, ale také vlečky, spojky, nové tratě, rekonstrukce a úpravy stávajících, územním plánem skloubit dopravu silniční s kolejovou, tedy všechny ty sklady, výroby, průmyslové zony atd. napojit nakoleje, zavést přepravu z vlečky na vlečku atd. Kde potom bude silniční doprava? Stejná chudinka jako je dnes kolejová. takže je jediná otázka. Co vlastně jako lidé chceme. planě tlachat a chcípat v hluku, smradu, prachu a v asfaltovobetonové poušti nebo mít dopravu dělanou úsporně po všech stránkách ve vyvážené krajině a tedy být i zdravější? Ta diskuse by tedy měla mít asi jiný směr a cíl. Takhle jeden o koze a druhý o voze, každý si vede prostě svou.

    Komentář ze dne: 05.04.2008 05:05:49     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek:
    Jak se tu pěkně ta diskuze rozhořela. Je zajímavé sledovat, jak má každý svůj úhel pohledu a málokdo je schopen, podívat se na věc komplexně. Ono to samozřejmě ani nejde, aby každý znal všechno, ale úcta k názoru a pohledu druhého by občas neškodila. Nepíšu to tu proto, abych kritizoval zde diskutující, ale proto, že stejná situace panuje i ve vyšších kruzích. To znamená, že klapky na očích mají hlavně ti, co rozhodují a ti zpravidla nejsou schopni cokoliv změnit jen z důvodu, aby nemuseli přemýšlet jinak, než jsou zvyklí. To pochopitelně platí plošně a napříč celým společenským a časovým spektrem. Stejně jako se kdysi při absolutní vládě železnice těžko a dlouho prosazovala doprava silniční, dnes je to naopak. A je to vše o psychologii.
    Napadlo mne, jak reagovat na každý komentář, který zde padl, ale to bych se asi upsal a vy byste nadávali na grafomanství. Jednoduše řečeno, jednostranné pohledy zde diskutujících krásně odrážejí všeobecnou situaci a proto se věci budou v celé společnosti měnit jen pomalu. Ale chválabohu tu již nemáme vládu absolutního názoru, takže tu šance na změnu je a já věřím, že přijde, protože současná situace je opravdu špatná.

    Komentář ze dne: 24.08.2010 05:39:50     Reagovat
    Autor: [xhming] - xhming (xhming63@gmail.com)
    Titulek:
    s. PANDORA also dona Discount fashion jewelry s. PANDORA also dona bvlgari store

    Komentář ze dne: 18.11.2010 06:11:18     Reagovat
    Autor: [xiaolin] - xiaolin (xiang5905@gmail.com)
    Titulek:
    st in the watch. Sta Replicas iwc st in the watch. Sta technomarine maori midsiZe ladies watch mrm52



    Komentář ze dne: 28.07.2017 07:13:50     Reagovat
    Autor: [chanyuan12] - chanyuan12 (daigege6@gmail.com)
    Titulek:
    chanyuan2017.07.28
    ra lph lauren outlet
    nike air huarache
    adidas shoes
    herve leger dresses
    po lo outlet
    r alph lauren?uk
    lo uis vuitton outlet
    ray ban sunglasses
    oakley sunglasses wholesale
    polo ralph lauren
    mic hael kors outlet online
    ra lph lauren
    coach outlet store online
    louis vuitton outlet online
    ralp h lauren outlet
    jer seys wholesale
    basket ball shoes,basketball sneakers,lebron james shoes,sports shoes,kobe bryant shoes,kobe sneakers,nike basketball shoes,running shoes,mens sport shoes,nike shoes
    true religion jeans
    michael kors outlet online
    louis vuitton
    mi chael kors handbags
    che ap jordans for sale
    rol ex watches outlet
    nike trainers
    michael kors outlet online
    mcm backpacks
    michael kors outlet online
    c oach outlet online
    coach factory outlet
    michael kors outlet
    gucci bags
    nba jerseys
    che ap jerseys wholesale
    gucci outlet
    c oach outlet online
    longchamp handbags
    thoma s sabo charms
    cheap  uggs
    bu rberry outlet store
    christian louboutin uk
    mi chael kors uk
    Basketball Shoes
    m lb jerseys
    tory burch outlet online
    chea p jordan shoes
    cheap oakley sunglasses
    coach outlet
    cheap jordans
    Komentář ze dne: 26.08.2017 09:37:42     Reagovat
    Autor: [wqlyx] - wqlyx (wqxiang123@gmail.com)
    Titulek:
    red bottom shoes, prada shoes, nike store, true religion outlet, easton bats, oakley standard issue, air max 95, mavericks jerseys, louboutin shoes, the north face, ralph lauren outlet, nike free trainer 5.0, mcm handbags, nba jersey, nfl steelers jerseys, coach factory outlet, gius eppe zanotti, vans, air max shoes, hollister clothing, thoma s sabo, soccer jerseys, hogan sito ufficiale, juicy couture clothings, nike shoes, air max, converse outlet, hermes belt, [/b], versace, omega watches, burbe rry, chi flat iron, nuggets jersey, oakley outlet, nfl redskins jerseys, chr istian louboutin, nfl lions jerseys, longcham p, mich ael kors bags, lacoste outlet, louboutin shoes, the north face outlet, coach bags friday, adidas shoes, michael kors purses, oakley black friday, swarovski canada, oakle y sunglasses, nfl bills jerseys, ecco mens shoes, nike air max, michae l kors, swarovsk i jewelry, coach factory, nhl jerseys, mizuno, tommy hilfiger canada, tn requin pas cher, barbour, utah jazz jerseys, ralph lauren outlet online, timberl and shoes,
    Komentář ze dne: 20.10.2017 11:11:15     Reagovat
    Autor: [dongdong8] - dongdong8 (wengdongdong053@outlook.com)
    Titulek:


    Komentář ze dne: 12.12.2017 08:34:45     Reagovat
    Autor: [chenlilia] - chenlili (chenmeinvnihao37@gmail.com)
    Titulek: chenlili


    Vytvořeno pomocí redakčho systému phpRS  
    Toto je svobodný web. Uveřejněné texty jsou duševním vlastnictvím jejich autorů, kteří odpovídají za jejich obsah. Názory přispěvatelů se nemusí shodovat s názorem redakce.

    RSS feed Bezptičnyj produkt