Dopravní web

Informace a publicistika
z oboru dopravy,
se zvláštním zřetelem
na dopravu veřejnou


Čtvrtek  22. srpna 2019
Nemůžete využívat veškerý servis Dopravního webu, přihlašte se prosím.


Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře
Zapomenuté heslo
Veveří 2007
Sraz historických užitkových vozidel pod hradem Veveří 2007
zobrazení: 982
známka: 1.00


Poslední komentáře

  • Pengeluaran hk Data Hongkong < b>Data Sgp Keluaran Sidney DewaTogel HOYAJACKPOT LIBURPOKER P . . . (MHD v České Lípě hrozí kolaps)
  • Excellent and decent post. I found this much informative, as to what I was exactly searching for. Th . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • The success of their own to get the chance to win a lot of bets from playing and betting UFABET, whi . . . (MHD v České Lípě hrozí kolaps)
  • All these exact things could make every gambler have the courage to come and play online gambling UF . . . (MHD v České Lípě hrozí kolaps)
  • Hey Love, i am Lovleen origanally from amitsar brought in kolkata, i am independent kolkata escort . . . (Na krakovské Letiště se půjde pod nádraží)
  • Thanks for putting aside the push to hurt that, I truly feel unequivocally about it and love changin . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • Great information! I starting late kept running as time goes on your blog and have been pulling back . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • Nice information, key and mind-blowing structure, as offer particularly finished with epic contempla . . . (Mongolsko, Ulánbátar)
  • Vyhledávání


    Motto:
    Význam dopravního systému zpravidla pochopíme až v době,
    kdy díky našemu nezájmu zanikne.

    Komentáře

    ke článku: Železnice
    ze dne 15.09.2007, autor článku: Domažličák

    Komentář ze dne: 15.09.2007 17:57:49     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek:
    Dovolím si mírně oponovat ohledně vztahu železnice a ekologie. Železnice byla, je a bude jen prostředkem k tomu, čeho lidé chtějí dosáhnout. Budou-li chtít přepravovat velké objemy na velké vzdálenosti, učiní to tak dnes už i celkem úspěšně (byť nikoli úsporně) po silnici, vzhledem k neustálému rozvoji její sítě. Vztah mezi rozvojem a úpadkem železnice a rozvojem a úpadkem hospodářství je sice zajímavý, nicméně podle mě jediný určující - a možná platí i obráceně. Pokud jde o vztah železnice a životního prostředí, pak právě úspora krajiny je hlavním z ekologických atributů. Nízkého valivého odporu ocelového kola po ocelové kolejnici lze také využít k úsporám trakční energie oproti silnici, ale dnes toho není z různých důvodů (zastaralá technologie, zastaralá koncepce) příliš dosahováno.

    Komentář ze dne: 15.09.2007 21:20:23     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek:
    opravuji: ... nicméně podle mě ne jediný určující ...

    Komentář ze dne: 16.09.2007 15:02:06     Reagovat
    Autor: [raildrak] - raildrak
    Titulek:
    Opravdu pěkný článek, k některým tezím je možné polemizovat, ale celek se tedy povedl, zvláště spojení železnice s rozvojem a pokrokem s přesným příkladem Číny nelze než souhlasit.

    Komentář ze dne: 16.09.2007 19:10:40     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek: Re:
    Je to zajímavá souvislost, ale rozvoj železnice není jediným motorem čínského rozvoje. Čína válcuje světové trhy také díky minimální ceně práce (a někdy s ní souvisí i nízká kvalita zboží, což na druhé straně umožňuje větší obrat...). Také díky tomuto vzestupu si může dovolit investovat do rozvoje železnice. Věřím, že pokud by se rozhodli investovat do silnic, učiní to úplně stejně, jen by to poněkud zvedlo ceny jejich zboží. Mimochodem, zatímco úpadek Evropy a Ameriky trvá jen několik let, preference silnic v těchto zemích trvá již několik desetiletí. Netvrdím, že tomu železnice nemůže pomoci, to zas může, ale že zde působí množství faktorů, a nakonec dojdeme stejně k těm úsporám v mnoha oblastech, které narozdíl od bezbřehého plýtvání mohou nastartovat další vývoj ze současného ustrnutí.

    Komentář ze dne: 16.09.2007 20:24:15     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek:
    Dokonce bych si dovolil odhadnout, že za současnou stagnací tzv. vyspělých zemí do jisté míry stojí i čím dál větší závislost na cizích zdrojích (lépe řečeno na odlehlých zdrojích, protože vlastnictví na to má jen částečný vliv). Ale je to jen teorie.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 08:16:36     Reagovat
    Autor: [std] - Stanislav Domanský (s.d@centrum.cz)
    Titulek:
    Je to celkem zajímavá úvaha, nevím jestli je sice železnice opravdu motorem rozvoje vždy a všude, kloním se spíše k názoru že tak jednoduché to nebude.
    Ale napadlo mě jedno zajímavé srovnání. Jako Kroměřížák si vezmu někdejší okres Kroměříž. Oblasti v okolí měst: Kroměříž, Hulín, Holešov, Bystřice se rozvíjejí - nízká nezaměstnanost, atraktivní nemovitosti, vznik průmyslové zóny v Holešově,... Na opačné straně okresu jsou města Morkovice a Koryčany, která se vyvíjejí naprosto opačně... lidé se odtud stěhují, nezaměstnanost kolem 15 % že by jen náhoda?

    Komentář ze dne: 17.09.2007 08:59:52     Reagovat
    Autor: [Kubrt] - Martin Keppert (martin.keppert@material.ntnu.no)
    Titulek:
    Železnice jako posel rozvoje a nositel prosperity - tak jednoduché to není. Spíš bych hledal obecnější souvislosti - železnice jako součást ekonomiky. Kde funguje dobře hospodářství, rozvíjejí se i dopravní systémy. A naopak - hospodářství může fungovat jen tam, kde jsou funkční dopravní systémy. Náplň pojmu dopravní systémy se mění nejen v čase, ale i v závislosti na místě a druhu ekonomické aktivity v dané lokalitě.

    Levičáctví a pravičáctví bych do toho netahal, to je zase moc jednoduché. Spíš bych sledoval ekonomicko-sociální tendence v jednotlivých regionech. Poválečnou (až do současnosti) Evropu jako sociální stát pečující o blahobyt lidu, na železnici pevně svázovanou lokálními zájmy a silnými odbory (i to je ten sociální stát). Proto je dnes v Evropě osobní doprava na železnici pojímána jako něco co je třeba dotovat v zájmu občana (hlavně toho, který žije ze sociálních dávek). Jižní Ameriku jako oblast fašistických dikatur a socialistických experimentů v minulosti a oblast rizího kapitalismu 19. století, kdy zaměstnanec je ten nejníže postavený článek. Severní Ameriku, kde fungují osobní a ekonomické svobody - každý si může dovolit osobní auto a železnice funguje jako efektivní nákladní dopravce. Čína jako spojení centrálního politického řízení a svobodného podnikání - v čistě kapitalistické podobě jako v jiýní Americe. Železnici tam potřebuje jak rostoucí hospodářství, tak centrální moc - vliv v dosud odlehlých oblastech. Železnice do Tibetu - bude tam vozit turisty (jiné ekonomické aktivity si tam neumím představit) a zároveň umožní politicky a vojensky lépe kontrolovat tu oblast.

    "ekonomové a kapitalisti, shrnuto pravičáci"

    No to snad ne, copak neexsitují levicoví ekonomové? To nejsou jen sovětští plánovači, ale třeba i Valtr Komárek :o) Samozřejmě ekonom může být politicky smýšlející lecjak. Jen těm ortodoxním levičákům (abych se držel zdejší rétoriky) ta ekonomika moc nejde - aneb proč padlo sovětské impérium.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 10:45:58     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek:
    To se dílo daří, tak se mi podařilo rozpoutat širší diskuzi :-)
    Samozřejmě, že to není tak jednoduché, jak jsem napsal. Kdybych to měl však rozplést do nejmenších detailů, byl by to článek ... nebo spíš román na pokračování. V podstatě jsem chtěl říci to, že pokud země chce větší hospodářský boom (jako Čína), potřebuje k tomu vysokokapacitní a přitom ekonomicky úsporný dopravní systém. A to si troufnu říct, že je jen železnice. Základem mého tvrzení je věta, kterou jsem napsal už do článku a kterou tu nikdo necituje: "silnice má příliš velký zábor půdy na jednu přepravenou jednotku oproti železnici " a tenhle faktor činí ze silniční dopravy ekonomicky slabší před dopravou železniční. A to nemluvím o stavbách. Samozřejmě že v ekonomických rozborech může být cokoliv a když budu chtít, aby mi papírově vyšlo levněji to či ono, jen si pohraji s čísly a ono to vyjde tak, jak chci. Pokud se země spokojí s úrovní, kterou má anebo zvolí stagnaci, nepotřebuje kapacitní dopravní systém tolik jako silněji rozvíjející se země a pak jim silnice bohatě postačují. Pokud v zemi vládne stavařská lobby, musí vyhrát silnice, protože ta potřebuje mnohem více staveb. atp. Souvislostí je mnoho, stačí se jen dívat a umět a hlavně chtít si dát dvě a dvě dohromady. Názory se mohou lišit, ale pravda je jen jedna a kde je, ukáže až historie :-) Má pravda je založena na mých zkušenostech a netvrdím, že je absolutní :-)

    Komentář ze dne: 17.09.2007 10:54:42     Reagovat
    Autor: [hyjacint] - hyjacint (hyjacint.kid@atlas.cz)
    Titulek:
    No Čínu bych dotoho netahal,páč tam je rozvoj jiný,dnes v podstatě nyní je tam průmyslová revoluce,která v Evropě dávno proběhla.Navíc oni opravdu z těží z té levné pracovní síly a z těch aušus nekvalitních věcí.Spotřebitel tak nemá na výběr-všechno made in China,oto samé se snaží i Indie.Toť vše Asie.
    ČR:
    souhlas staví se zbytečně-nový sil. most v Litoměřicích.Vyjmenuji zde moje priority 1.železnice
    Výstavba koridorů a pořádných včetně uzlů,místy přeložky na rovinkách vmax.200km/h,mimoúrovňové přejezdy.Elektrifikace tratí do hor,optimalizace severozápadní tratě 140,130,081,výstavba nové tratě tzv 5 koridor a taky lokálky min 50 max. 100km/h .Nejdřív udělat spojení na letiště a koridory.
    2.Silnice Reko D1 přístavba dalšího pruhu výměna povrchu,dostavba do Ostravy.D8 přes středohoří tunel.Ale hlavně dokončit obchvat Prahy, pak obchvaty dalších měst.Opravy mostů.Další věci dostavba R6 dálnice D3,dále úpravy sil.tělesa,zvětšení krajnic.
    Co vy na to???

    Komentář ze dne: 17.09.2007 11:52:31     Reagovat
    Autor: [Lemrouch] - Lemrouch obecný (lemrouch@centrum.cz)
    Titulek:
    Navrhuji souhlasit s ODS a jejich řízenou likvidací železnic, když, jaxme se tu právě dočetli, může za všechno zlé - dobře jí tak s...i. Ať zhyne.

    Komentář ze dne: 17.09.2007 15:36:43     Reagovat
    Autor: [xkonl01] - Lukas Koncicky (Lukas.koncicky@seznam.cz)
    Titulek: trochu moc zpolitizovaný článek
    Vážený pane kolego,

    díky za zajímavý článek, o kterém se dá diskutovat. Podle mého názoru byste si měl více ověřit vaše teze o vývoji železnice v zahraničí: na základě jakých informací hodnotíte ekonomický boom Lhasy díky železnici? Kde jste se dozvěděl o likividaci železnice v USA? Kdo tvrdí že železnice v Chile kvete? Jaká chilská společnost vlastnila bývalé Bolivijské státní železnice? Nezlobte se na mě, ale tyto příklady uvádíte nepodloženě a nepravdivě. S českou částí článku souhlasím, zejména mě zaujala myšlenka proč Ústecký kraj před neobjednáním dopravy na tratích nevypíše výběrové řízení. To je fakt zvláštní. Ale nakonci zase odložte politizaci, pojmy jako "bašta ODS", "hněv voličů", "likvidace železnice" atd. jsou matoucí a odvádí pozornost od faktu, že Středočeský kraj konečně přestal sypat peníze do tratí jako Krupá-Kolešovice, čelákovice-Mochov, Bošice-Bečváry atd. a přidává vlaky na tratích, kde to má význam. Ale rád jsem si článek přečetl:-)

    Komentář ze dne: 18.09.2007 19:34:29     Reagovat
    Autor: [mates111] - mates111 (Matej.Konvalina@seznam.cz)
    Titulek: železnice jako motor růstu
    Když si tak pročítám tento článek, tak mi připadá, že takto to dopadá, když se autor zaměří pouze na jeden faktor růstu a nesleduje nic jiného. V mnoha věcech se dá s autorem souhlasit, ale domnívám se, že to nelze aplikovat do dnešních dní.

    Dnes je jiná doba než tomu bylo v 19. století. Tehdy bylo třeba nalézt prostředek pro dopravu z místa A do místa B. Tuto úlohu splnila železnice do puntíku. Železnice byla motorem růstu HDP a celkově jeden z nejvýznamnějších vynálezů v historii lidstva. Růst HDP totiž před érou páry byl zanedbatelná, řádově 0,5% za rok.

    Zejména ve 30. letech a později i po druhé světové válce však nastává postupný přesun dopravních výkonů ze železnice na silnici. Je to důsledek pokročilejší techniky, která zvyšuje přepravní možnosti po silnici. Růst HDP v 50. letech nabývá do té doby neslýchaných hodnot a není to zásluhou železnice i když ta stále plní poměrně významnou funkci.

    V dnešní době ovšem železnice ve vyspělých zemích(bavme se zejména o Evropě) stojí na rozcestí. Budeme dále investovat do odvětví, které v počátku bylo vysoce výdělečné peníze (i když jen na hlavních tratích, regionální tratě nikdy výdělečné nebyly), jejichž návratnost je více než nejistá? Nebo se budeme snažit dosáhnout situace, kdy bude opět železnice zisková? Jak je patrno, toho druhého dnes dosáhnout nelze. Dle mého názoru je třeba investovat peníze. Ale ještě předtím je určit, kam vůbec investovat. Jsou určitě tratě, které mají potenciál. Na druhou stranu zhruba 20-30% tratí potenciál nemá a je třeba zvážit jejich další provoz. Nemůžeme brečet nad každou tratí, která je zrušená. Naopak je třeba tyto peníze investovat do ostatních tratí, aby ty se staly více konkurenceschopné.

    Na závěr bych chtěl říci jen to, že v dnešní době je vliv železnice na růst HDP zanedbatelný. Celkově ve 20.století nebyla železnice nikdy hlavním faktorem růstu. Proto dnes když mluvíme o investicích do ní, používejme spíše pojmy kvalita života, zlepšení životního prostředí než růst HDP....

    Komentář ze dne: 19.09.2007 10:32:13     Reagovat
    Autor: [std] - Stanislav Domanský (s.d@centrum.cz)
    Titulek:
    Plně souhlasím s tím, že má cenu zachování a rozvoj jen u tratí, které mají potenciál i s tím že 20 % tratí potenciál nemá, otázka je které tratě to jsou. Můj názor je že alespoň u osobní dopravy má smysl doprava dálková a příměstská (a to i příměstská v okolí měst řekněme na úrovni okresních). Co však provádí v pánové v Ústí jde mimo moje chápání... Že z Chomutova do Vejprt nikdo nejezdí je smutný fakt, ale v okolí Loun a Žatce má železnice svůj smysl.

    Komentář ze dne: 19.09.2007 11:36:46     Reagovat
    Autor: [mates111] - mates111 (Matej.Konvalina@seznam.cz)
    Titulek:
    Tak podle mě je velký problém v tom, že některé tratě slouží v podstatě jen turistickému účelu a pro základní dopravní obslužnost jsou nevhodné. Příkladem může být právě trať do Vejprt, na Moldavu atd... A teď je třeba se rozhodnout. Zanechat trať, kde při pěkném počasí cestují davy lidí, nebo ji zrušit? Řešení je velmi složité. V současné době se ale ukazuje, že nikdo nedokáže na takovýchto trasách optimalizovat dopravu tak, aby zde bylo co nejvíce cestujících...

    Jiné tratě (Žatecko je dobrý příklad) mají svůj potenciál především v základní dopravní obslužnosti, protože turistů je velmi málo a počítat s nimi je velmi zkreslující. Problémem ovšem je, že přepravní toky jsou relativně malé. V Německu byly například zrušeny všechny tratě, kde jezdilo v průměru méně než 2000 cestujících (v býv. NDR 1000 cestujících). Domnívám se, že něco podobného by prospělo i u nás. Chápu, že někteří lidé se budou bouřit, ale mám pocit, že důležitá je především celková suma cestujících v oblasti a ne počet cestujících v jednotlivých spojích....

    Komentář ze dne: 19.09.2007 12:11:05     Reagovat
    Autor: [hyjacint] - hyjacint (hyjacint.kid@atlas.cz)
    Titulek:
    Mates:souhlas v tom že nejde držet tratě za každou cenu a když se to někomu nelíbí tratě zrušit.Moje představa kraj Ústí.Zde zrušit tratě 085,095,096-ty sem odpískal.Ostatní bych dnes určitě nerušil a zvažoval koncepci.
    Středočeský:Rušit 125,162,013,233.
    Karlovarský:zatim nic.
    Plzeňský: uvažovat o 176,178,182,ostatní rekonstruovat.
    Jihočeský:nerušit nic
    Liberecký:nerušit nic
    Východní čechy:tak třeba tu 063,016,017,022.
    Vysočina:nerušit nic
    Jižní morava:nerušit nic
    Střední morava:uvažovat o 274,305,275 nicméně krátké tratě a efekt nulový-nerušil bych
    Ostravsko:314,318,279 ale dá se napsat to samé co ve střední moravě zatim nerušit.
    Toto by bylo sotva 10% dle mě oprávněně.Takže jste proti.Rušit 30% je radikální a lokálky co jsou dnes by se mohli po reko stát důležitý a přitom by byly už zrušeny.
    Ohledně Ústí za tím to tu vypadá ,že je to dopravní web ústeckého kraje.Myslím že myšlenka co vypadá logicky něco seškrtat a bude víc na ostatní co se týče dopravy neplatí a nazývám to omyl.

    Komentář ze dne: 19.09.2007 14:42:02     Reagovat
    Autor: [ThijsvanLeer] - ThijsvanLeer (Thijs.vanLeer@seznam.cz)
    Titulek:
    Trať 022 převeze denně 1800 - 2000 cestujících, to byl z Vaší strany asi překlep. Stejně tak i trať 016 na tom není úplně špatně, i když třeba úsek Borohrádek - Holice žádná sláva není a o jeho smysluplnosti úplně přesvědčen nejsem.

    Komentář ze dne: 21.09.2007 00:05:23     Reagovat
    Autor: [Vozka] - Antonín Minařík (minarik43@seznam.cz)
    Titulek: Re:
    Tady je poněkud problém jiný. Borohrádek je docela slušným zdrojem dopravy, ale prakticky tu nestaví dálkové a rychlé spoje. Je tu silný proud jak na Hradec, tak Pardubice, ale organizace dopravy je tu dost nepochopitelná, takže úsek na Holice nemůže být příliš využíván, protože těžko ho někdo může využít, pokud nejede jen do Holic. Někdo chytrý totiž již druhý rok vymyslel přerušení dopravy v Holicích, takže se tu stojí klidně i hodinu než se dá jet dál. Tím se to zlikvidovalo i pro rekreaci o jízdy na chaty a chalupy. Naví o víkendech byl zrušen vlak z Borohrádkukolem 19. hod, který byl právě turisty a chataři využíván. Vím to, protože jsem s ním občas kjezdil, měl napojení v Pa na Prahu. Nyní se sem tedy skoro nedá dostat - tedy rozumně. Kdo to tak navrhnul má asi zájem právě na likvidaci.

    Komentář ze dne: 19.09.2007 16:04:27     Reagovat
    Autor: [std] - Stanislav Domanský (s.d@centrum.cz)
    Titulek:
    Dle mého správná myšlenka, nepočítat vytíženost jednotlivých spojů, ale celkovou sumu! Spoustu cestujících totiž zajímá nejen cesta tam, ale i zpět. Když se nechají plné spoje v dopravní špičce a zbytek se zruší, cestující sami odejdou...

    Komentář ze dne: 20.09.2007 10:39:55     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek:
    Je smutné, že člověk musí napsat (ať už záměrně či nezáměrně) pár blbostí, aby se rozpoutala širší diskuze. Uznávám, že v té Jižní Americe jsem tak trochu vařil z vody, ale to, že Bolívijské železnice v podstatě vlastní Chilský a Americký kapitál je fakt.
    Bohužel pohled na železnice je u nás velmi zkreslený. Je na ně pohled čistě skrze osobní dopravu a už vůbec nikdo nepočítá s budoucností. Já osobně tvrdím, že pro regionální osobní dopravu jsou železnice příliš drahý špás a kdyby šlo jen o osobáky, zrušil bych je všechny. Ač nemám USA příliš v lásce, co se týče železniční koncepce, jsou můj vzor. Osobní doprava tam téměř neexistuje, takže třeba podle hledisek našich ekonomů by se tam zlikvidovalo vše, protože tam lidé železnici nepoužívají. Jiná otázka je ovšem doprava nákladní. Ta vydělává. Jediné, kde může osobní doprava vydělávat, jsou dálkové relace, kde lze rychlostí, službami a komfortem směle konkurovat i dopravě letecké. To znamená výhradně rychlodráhy nad 250km/h na minimálně 500km vzdálenosti. Problémem je to, že nákladní doprava není vždy konstantní. To znamená, že v dané oblasti má přepravní výkyvy. Pokud by na trati s takovými výkyvy nebyla osobní doprava, v době útlumu nákladky by tratě využívali sběrači železa. Ve Finsku železnice fungují hlavně pro nákladní dopravu, osobní tam funguje jen na malém procentu tratí. Průmysl ve Finsku je povětšinou těžba dřeva. Mnohé vnitrozemské tratě slouží jen jako "lesní železnice" s občasným provozem, takže je běžné, že po trati, v jejímž okolí se zrovna nic netěží třeba 2 roky nic neprojede, ale třetí rok se rozjede těžba a trať praská ve švech. U nás by se okamžitě u takové trati objevovaly návrhy na zrušení. Já se zásadně dívám na tratě z hlediska využitelnosti (nikoli současného využití) pro nákladní dopravu. Rázem dostává vše jiný rozměr, než pokud se na to díváte jen z hlediska osobní dopravy. Pro mne nemá trať bez nákladní dopravy ekonomické zdůvodnění ani když jí využívá 5000 cestujících denně, protože ekonomicky je bez nákladní dopravy vždy ztrátová. Ale to platí zejména u hlavních tratí, kde osobní doprava udává potřebnou rychlost tratě, která se tím na údržbu pro vysokou rychlost stává neúměrně drahou. Lokálky jsou naopak velmi levné. Sice se na ně každým rokem vykazuje určitá suma peněz na jejich údržbu, která se používá na poukazování na jejich nerentabilitu, ale skutečnost je taková, že se podstatná část této sumy předisponovává na hlavní tratě, kde díky silnější nákladní dopravě je potřeba více peněz. Bojím se toho, že pokud by se zrušily (pro nerentabilitu) všechny lokálky, začaly by být nerentabilní i leckteré hlavní tratě, protože by se už neměly do nich odkud předisponovávat prostředky.
    Dále bych chtěl říct, že můj článek byl špatně pochopen (jsem to blbě napsal, nejsem zručný spisovatel). Železnice není motor a nikdy nebyla, je to jen nástroj. Levný nástroj vzhledem k jejímu minimálnímu negativnímu vlivu na ostatní odvětví (zdravotnictví, životní prostředí, atp.). Mohl bych tu napsat x příkladů, díky kterým jsem dospěl k názoru, že silnice je příliš drahá oproti železnici, ale obávám se, že je nedokážu napsat tak, aby byly správně pochopeny, tak, jak je chápu já. Ale alespoň mé nedokonalé psací schopnosti rozjitří debatu :-)
    Za to politizování se omlouvám, je to ode mne drzost, zvlášť když sám ODS volím, ale účel světí prostředky a můj účel byl hlavně rozpoutat diskuzi, v čemž jsem byl úspěšný. A to, že vládní ODS má železnici na mušce je smutný fakt a je to jediná věc, se kterou v jejich programu nesouhlasím. Ale je to bohužel nutnost, jelikož hlavní sponzoři této strany jsou firmy živící se automobilovou dopravou a stavební společnosti, kterým vyhovuje, že kilometr silniční stavby je 4-8x dražší než kilometr stavby železniční.


    Komentář ze dne: 09.06.2017 10:48:45     Reagovat
    Autor: [xukaimin] - xukaimin (xukaimin123@yahoo.com)
    Titulek: Re: Shop womens designer coach handbags, shoes and Coach outlet favorites in all




    Komentář ze dne: 04.10.2018 03:43:21     Reagovat
    Autor: [zzzzz] - zzzzz (ncjdkshjvjk@163.com)
    Titulek: 111

    Vytvořeno pomocí redakčho systému phpRS  
    Toto je svobodný web. Uveřejněné texty jsou duševním vlastnictvím jejich autorů, kteří odpovídají za jejich obsah. Názory přispěvatelů se nemusí shodovat s názorem redakce.

    RSS feed Bezptičnyj produkt