Dopravní web

Informace a publicistika
z oboru dopravy,
se zvláštním zřetelem
na dopravu veřejnou


Pondělí  22. října 2018
Nemůžete využívat veškerý servis Dopravního webu, přihlašte se prosím.


Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře
Zapomenuté heslo
Kyjev - 15
MHD v Kyjevě
zobrazení: 1060
známka: 4.00


Poslední komentáře

  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Francie, Marseille)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Vlakem na přehradu aneb trať 164 ožívá)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Novinky ve vozovém parku Plzeňských autobusů)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Jízdenku na pražskou MHD si pomocí SMS kupuje až 17 000 cestujících denně)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Dráhy získají od státu tři miliardy)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Obecný přehled o veřejné dopravě)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (MHD Přeštice)
  • 2018.10.19xukaimin cheap jordans nike free run argentina world cup jersey sac michael kors co . . . (Širokorozchodná železnice přes Slovensko se začne stavět v roce 2010)
  • Vyhledávání


    Motto:
    Význam dopravního systému zpravidla pochopíme až v době,
    kdy díky našemu nezájmu zanikne.

    Komentáře

    ke článku: Zrušení vlaků na trati 063 se už podařilo na čas oddálit
    ze dne 12.04.2007, autor článku: Tomáš Mykl

    Komentář ze dne: 13.04.2007 19:43:17     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek:
    Strašně se mi líbí největší argument Oreda na zrušení osobní dopravy: nádraží Libáň je daleko od stejnojmenného města. Když si vzpomenu, že železniční zastávka Manětín byla od Manětína vzdálená 11km, je docela štěstí, že na trati, na které leží, nekoordinovalo provoz Oredo před tím, než zastávku přejmenovali na Mladotice zastávka. Vzdálenost 11km od stejnojmenného místa by možná u Oreda znamenalo důvod zrušit železnici v celých Čechách. Ale vážně. To že stanice Libáň leží v obci Psinice a tudíž obsluhuje tuto obci Oredu zřejmě uniklo. Mám tedy tomu rozumět tak, že díky jednomu pozůstatku z dob Rakouska-Uherska nemá Libáň nyní žádné spojení, protože podle Oreda má železniční zastávku? A argument, že autobusy jsou levnější je taky známej a rozhodně ho nepopírám. Koneckonců tento argument by mohl posloužit ke zrušení veškeré osobní dopravy na železnici na celém světě. I frekventované příměstské vlaky by vyšly dráž než jejich náhrada autobusy, pokud by si šikovný ekonom pohrál s číslama. No, na Oredo mám jen jeden závěr: kdo chce psa bít ...

    Komentář ze dne: 13.04.2007 22:17:17     Reagovat
    Autor: [Diego] - Diego
    Titulek:
    Krajsti urednici neumi vycislit naklady na udrzbu silnic - kdyby zapocitali naklady na udrzbu do provozu autobusu asi by to vypadalo uplne jinak. Udrzba silnic vyjde pekne draho natoz jejich rekonstrukce. Takze dokud kraj nevycisli skutecnou cenu na autobus/km vcetne dopravni cesty, tak lidem lze, ze je autobus levnejsi. Dalsi argument kraje je, ze tu silnici stejne musi udrzovat, jenze kolik - to je otazka, kdyz je to silnice III.tridy (II. tridy) a v tech vesnicich zije par lidi a ostatni jezdi z Prahy na chaty. Po vycislenych nakladu na silnici i na zeleznici dospejeme k tomu, ze prodelecne je oboji.

    Komentář ze dne: 15.04.2007 21:37:53     Reagovat
    Autor: [Vypravce] - Miloslav Zítka (mzitka@centrum.cz)
    Titulek: Re:
    A kdybychom zahrnuli další externality typu bezpečnost, ekonomická náročnost při nehodách - policie, hasiči, záchranka, nemocnice - mrtví, invalidi...........

    Komentář ze dne: 16.04.2007 03:33:56     Reagovat
    Autor: [Lemrouch] - Lemrouch obecný (lemrouch@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re:
    Ano, souhlas a navíc lidský život nemá v dnešní době žádnou cenu a zdraví se stalo velkým byznysem. Železnice už je nezajímavá jen z toho důvodu, že nedává vydělávat doktorům, hrobníkům a hlavně výrobcům a distributorům léků. Vzpomeňme na nedavnou nehodu u Vraňan. Kolik peněz si mohli lékaři, hrobníci a výrobci a distributoři léků vydělat, kdyby to nebyl blbej vlak, co se rozprášil po okolí ale autobus.

    Komentář ze dne: 16.04.2007 12:20:49     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cs)
    Titulek: Libáň
    Ano, nádraží je daleko od města, a pokud místo pro Libáňáky nepotřebného vlaku pojedou autobusy, zlepší se spojení:

    Libáň-Psinice (část Libáně u nádraží Libáň, 2 km od náměstí, dnes 3 spoje, navrženo 6 nových spojů - celkem 9 spojů)

    Libáň-Kopidlno (dnes 4 spoje, navrženo 6 nových spojů - celkem 10 spojů), lidé z Libáně získají možnost dopravy na vlak.

    Libáň-Dětenice (dnes 12 spojů, ale dopoledne je 6-hodinová díra mezi spoji - navrženy jsou nové dopolední spoje, aby se dalo dostat každé dvě hodiny)

    lepší dostupnost zastávek v Rokytňanech (přímo v obci) - zlepšení dopravy do D.Bousova, Dětenic i Libáně.

    Je navržen také nový autobusový spoj na lince z Jičína do Libáně po 22.hod (s možností odvozu z odpolední směny) - to by bylo výrazné zlepšení dopravy.

    Bohužel, tato zlepšení zde vlak NEDOKÁŽE nabídnout - ta trať vede opravdu velmi nevhodně. Naopak - pro všechny, co dnes jezdí vlakem, by se nic nezměnilo - jen by místo vlaku jel autobus.

    Navíc v tomto případě je autobus ekologičtějším vozidlem než vlak (motorový vůz 810 - spotřeba cca. 40 l/100 km, malý autobus který by zde mohl jezdit - spotřeba cca. 20 l/100 km). Myslím si, že i tento argument by měl být brán v potaz, navíc by díky lepší dopravní obsluze mohlo trochu ubýt aut.

    Vlaky jsou výhodnější až při větších přepravních proudech - také proto chceme rozšířit provoz na důležitějších tratích - například na trati 064 (Mladá Boleslav - Stará Paka) by mělo vlaků přibýt (návrh je na www.oredo.cz). Bohužel, trať 063 je mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem trasována opravdu nevhodně, a při zavedení autobusů by se dopravní obslužnost značně zlepšila.

    A jestli je někdo z vás proti zlepšení dopravní obslužnosti a podporujete cestování autem, napište to klidně otevřeně. Nám ale na kvalitě dopravy záleží, proto navrhujeme její zlepšení.

    Tomáš Hradecký - OREDO

    Komentář ze dne: 16.04.2007 14:59:36     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek: Re: Libáň
    Zajímalo by mě, jak jste došel ke spotřebě vlaku 40 l/100 km - tento údaj se mi doposud nepodařilo nikde najít. A pokud by to byla pravda, nemá některý dopravce k dispozici úspornější vozdila, nebo nedala by se koupit? Malý autobus si taky musí dopravce koupit. Vím, je tu problém trasy, která nevede místy s největším potenciálem v daném území (železnice se u nás zkrátka nezkvalitňují tak jako silnice), no je to jen taková otázka.

    Komentář ze dne: 16.04.2007 15:06:12     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Re: Libáň
    Fajn, jen tam chybi prkotina, kolik ze to lidi s te Libane tyhle prepravni smery vyuziva/vyuzije ? Nebylo by jednodussi pro tyto lidi poslat s Libane na zst. Liban mini-/mikrobus (IVECO, MERCEDES, atd), ktery by pripadne mohl delat lokalni obsluhu dalsich obci ? Ci byt vyuzit jinou vhodnou vydelecnou formou ?
    Vite, ve Vasem zduvodnovani je na muj vkus prilis rozporu na to, abych mu veril. A to nemam namysli jen tohle posledni a mam obavy, ze evidentne nejsem sam. Na druhou stranu uznavam, chtelo by to zvysit zrejme prepravni rychlost trate, treba resenim "bezpecnosti" prejezdu na ukor IGK a ne "socky", jak je v CZ a v nekterych kruzich modou.
    A dale, kolik ma HK kraj vycleneno na rekonstrukci prislusnych silnic ? Prece jenom po zkusenostech s IGK dopravou skrz tento prostor si nedelam iluze o dlouhodobejeji udrzitelnem stavu zdejsich komunikaci bez (vetsi) udrzby. Ale uznavam, tohle ji JINA polozka, ktera se ve Vasem pripade NEUPLATNUJE, bohuzel.
    Pavel

    Komentář ze dne: 16.04.2007 16:04:49     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek: Re: Libáň
    Promiňte, ale vaše argumenty jsou opravdu velmi krásné. Když tedy podle Vás je vlak proti autobusu tak neekologický a neekonomický, nechápu proč ho nechcete nahradit autobusama všude, proč zrovna tuhle trať? Nebo že by na téhle trati měl vlak vyšší spotřebu nebo byl více neekologický než na jiných tratích? To, že do Libáně jezdí jen 4 autobusy denně považuji za hrubý nedostatek. To i do Police nad Metují nebo Opočna jezdí jen 4 autobusy denně, protože "mají" železnici? A co jiné obce, které jsou vzdáleny 2km od nějaké železniční zastávky? I ty mají ve vašem kraji jen 4 autobusové spoje denně, protože jsou vzdáleny pouhé 2km od železnice a tudíž železnici mají? Takže Bačalky, které jsou ke stanici Dětenice blíž než Libáň ke stanici Libáň mají jen 4 busové spoje denně? Další obce vzdálené od nějaké žel. zastávky méně než Libáň namátkou: Ujkovice, Veselice atd atd. V Královéhradeckém kraji takových obcí bude mračna. Jestli každou takovou obec považujete za napojenou na železnici a autobusy tam nezavádíte ... no jsem rád, že v takovém kraji nežiju.
    Takže podle Vás tahle trať je k ničemu proto, že je daleko od obce Libáň. A k čemu je tedy trať 064? Ta je od obce Libáň mnohem dál. A co třeba 026, ta je od obce Libáň tak daleko, že bych jí už zrušil dávno. Nezlobte se, ale Vaše argumenty jsou směšné. Jo, kdyby trať byla od všech obcí takhle daleko, neřeknu ani zblo. Vůbec se nevyjadřujete o obci Dětenice, Osenice, Ledkov a další. Ty na trati neleží? Přejmenujte stanici Libáň na Psinice a najednou nebude mít Libáň železnici stejně, jako jí nemají třeba Bačalky nebo Ujkovice. Zastávka Rokytňany už měla být dávno zrušená. Tato zastávka tu byla zřízena jen proto, že to byla odbočka pro trať do Dobrovice a když už tam byl hradlář, tak proč by tam nemohla být zastávka. Aspoň něco utrží. Takže jednoduše jednu zastávku přejmenovat, druhou zrušit a rázem je podle vašich teorií trať ideálně trasovaná. Podle mých zkušeností existuje na celém světě jen jedna trať, která se nedá nahradit autobusama, protože tam nevede silnice. A to je trať Cuzco - Macchu picchu v Peru. Všechny ostatní tratě autobusama nahradit jdou stejně jako 063jka. Proč tedy zrovna tuto trať chcete nahradit? Chápu třeba, proč se zastavila doprava na trati ze Smiřic do Hněvčevse. Protože vede transverzálně od přepravních směrů do HK. Ale 063 vede ideálně přímo do střediskového města Kopidlno. Zajímaly by mě vaše skutečné důvody, proč zrovna tuhle trať jste si vzali na mušku. Vím, že se to nikdy oficiálně nedovím, ale ... zajímalo by mě to. Tvrdý odpor obyvatel by měl být v demokratickém státě jasným důvodem demokraticky zvolených zástupců k zastavení činnosti, ke které takový odpor je. Nebo že by v Královéhradeckém kraji vládla totalita?

    Komentář ze dne: 17.04.2007 08:41:07     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cs)
    Titulek:
    Zdravím Vás všechny,

    podívejte se - já mám taky rád vláčky. Denně jezdím do práce vlakem (z Káranic do Hradce Králové) a na výlety se vydávám také většinou vlakem - také proto mě osobně těší, že na trati 063 je navrženo zachování víkendového provozu. Ale co se týče dopravy v pracovní dny, zpracovávali jsme na OREDu analýzu na možnost zlepšení dopravní obslužnosti okolí trati 063 - výstupem jsou následující fakta:

    -autobus zde dokáže PLNĚ nahradit železniční dopravu (to na ostatních tratích většinou snadno nejde) a nabídnout ještě něco navíc - je možné přidat nové spoje

    -to vše za nižší náklady na provoz - za ušetřené peníze mohou být přidány nové spoje autobusové (podle požadavků obcí), a ve spolupráci s ČD je možné rozšiřovat provoz na hlavních tratích

    -na trati 063 se v úseku Kopidlno-Dolní Bousov za jeden pracovní den přepraví 65 (slovy ŠEDESÁT PĚT) cestujících - v jiném kraji by takovouto trať nejspíš zrušili bez náhrady, my navrhujeme autobusovou dopravu, u které zde předpokládáme, že počet cestujících zvýší.

    Bohužel, žádný z těchto argumentů nehovoří pro vlak. Rozhodující je také zájem samospráv - se všemi obcemi jednáme a předkládáme jim porovnání vlak vs. autobus. Starostové v Libáni a Rokytňanech se vyslovili pro zlepšení autobusové dopravy náhradou za pro ně nevhodnou vlakovou dopravu. A domníváme se, že i pro ostatní obce na trati by autobusy byly zlepšením (budeme se účastnit jednání zastupitelstev obcí a vysvětlovat jim náš návrh).

    Aby bylo jasno - o to vše se snažíme proto, abychom získali nové cestujících do veřejné dopravy - aby lidé přešli z aut do autobusů a vlaků.

    Komentář ze dne: 17.04.2007 09:37:07     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek: Re:
    Děkuji za odpověď. Konečně fakta, se kterými se dá souhlasit. Ty Vaše minulé argumenty byly ... (no comment). Druhá věc ovšem je PROČ jezdí vlaky tak prázdné? Znám tratě, které vedou mnohem méně příznivým směrem a projíždí méně osídlenou oblastí a přesto se vhodnými polohami spojů dokázaly cestující získat. Samozřejmě musí se chtít, pokud chcete cestující odradit, aby vlak jezdil prázdný a sčítání cestujících dopadlo přesně jak chcete, není to žádný problém. Jako příklad uvedu příměstskou trať (ty se zpravidla považují za nenahraditelné autobusama), na které se podařilo nevhodnými spojemi vyhnat cestující z vlaku takovým způsobem, že byla nakonec navržena na zastavení osobní dopravy. Jedná se o trať 173 Praha - Rudná-Beroun. Kdysi na této trati jezdily T478.1 s patrovými soupravami a praskaly ve švech. Kolem této tratě bydlí desítky tisíc lidí, kteří dojíždí do Prahy a přesto vlaky jezdí prázdné. Jaký je problém potom vyhnat nevhodnými spoji lidi z trati, kolem které bydlí jen pár tisíc lidí? ŽÁDNÝ. Ale vy jste koordinátoři a když se rozhodnete nebo dostanete za úkol zastavit provoz třeba na trati 020, "vhodnými" polohami spojů snadno a rychle vyženete lidi z vlaků a pak mi tu budete mávat stejnými argumenty jako u trati 063.
    Co se týče argumetu, že Libáň a Rokytňany chtěj busy, jste se opět vrátil do argumentační stoky jako prve. Je samozřejmé, že jako starosta obce, který nemá železnici (byť je jakási vzdálená zastávka po mé obci pojmenovaná), budu mít zájem na autobusech. A ostatní obce musíte přemlouvat. To je jasný důkaz, že ty obce, které tato trať obsluhuje, o ní zájem mají. A to by pro vás jako koordinátora dopravy mělo být směrodatné a měli byste dělat něco pro to, aby vlaky jezdily v takových polohách, aby nebyli lidé nuceni používat auta. Ano, kdyby Dětenice (Osenice), Domousnice (Rabakov) řekli: my vlaky nechcem, autobus je pro nás lepší, nebylo by co řešit, ale pokud tohle řekne obec, která na trati NELEŽÍ jako je Libáň, nic to pro trať neznamená, protože to byste se mohli zeptat třeba New Yorku, jestli má zájem na existenci téhle trati a odpověď bude stejná. Apropó, Rokytňany by se daly vyřešit krásně přesunem zastávky cca o kilometr směrem k Rabakovu.

    Komentář ze dne: 17.04.2007 10:05:32     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cs)
    Titulek: 063

    Jsem rád, že se v základním pohledu na věc shodnem.

    Ano - v Libáni a Rokytňanech chtějí zlepšit autobusy. Tyto autobusy by ale kromě požadované dopravy dokázaly PLNĚ nahradit současný vlakový provoz, a to i pro VŠECHNY ostatní obce.

    Vím, že starosta v Dětenicích o trať zájem má. Ale vlaková doprava požadované zlepšení veřejné dopravy v Libáni a Rokytňanech NEUMÍ zajistit.

    A Královéhradecký kraj, který dopravu platí, prostě nemá na OBOJÍ. Znovu opakuji, že cílem Oreda je navrhovat ZLEPŠENÍ dopravní obslužnosti - za stejně (nebo dokonce méně) peněz dostat více muziky.

    Komentář ze dne: 17.04.2007 11:28:20     Reagovat
    Autor: [-TM-] - Tomáš Mykl (webmaster@dopravni.net)
    Titulek: Re: 063
    Jsem rád, že na trati bude zachován alespoň víkendový provoz, protože to umožní trati přežít i v podvědomí lidí do doby, než někomu dojde, že likvidace železnic a jejich nahrazování autobusy není tou pravou cestou a že dopravní obsluha je také o kvalitě a nejen o ceně. jenže to se ještě musí mnozí učit. Nejen koordinátoři, ale i dopravci a v neposlední řadě obce.

    Komentář ze dne: 17.04.2007 14:25:41     Reagovat
    Autor: [arj] - arj (arj@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: 063
    dopravní obsluha je nejen o ceně

    Bohužel, než dojdou k tomuto poznání, to bude trvat velmi dlouho ... a zatím se od možnosti tohoto poznání asi čím dál víc vzdalujeme. Viz včerejší výzva starostů ze Zlínska k protestům, protože by obce mohly přijít o mnoho peněz. Ona to v rámci výpočtů "výhodnosti" nové daňové soustavy zapadla informace o návrhu, že by se peníze měly dělit daleko víc podle velikosti (počtu obyvatel) obce/regionu, ale také podle jejích vlastních daňových výnosů (čili obec bohatých podnikatelů by měla více peněz než stejně velká obec těžko hspodařících zemědělců).

    dopravní obsluha je také o kvalitě

    A jaká jsou kriteria "kvality"? Jednak hodnocení kvality konkrétních spojů (= dodržování jízdních řádů, přiměřená obsazenost, čistota vozidel) je to hlavně možnost dostat se z A (místa bydliště) do B (místa pracoviště, školy, sídla úřadu, zdravotnictví). Takže třeba:
    - docházková vzdálenost k zastávce pro 50 % by neměla být delší než x metrů resp. y minut, tytéž ukazatele pro 75 % občanů;
    - (čistá) doba jízdy do místa, kam jede 50 / 75 % občanů by neměla být delší než x minut
    - celková doba přepravy (tj. od baráku k baráku) pro 50/75 % občanů by neměla být delší než y minut - přičemž toto "y" je závislé třeba i na stupni automobilizace regionu (takže např. "y VHD = 1,3 y autem")

    A pak se dostáváme ke kvalitativním ukazatelům vozidel, např.:
    - přístupnost pro děti, invalidy, kočárky
    - pohodlí ve vozidle (vyxlajvantem potažená prkenná sedačka nebyla obvyklým standardem v roce 1975 už ani ve vozítkách z DDR či klobásobusech z Uher)
    - až třeba po srovnání s pohodlím gumokolu roku 2000+

    Komentář ze dne: 17.04.2007 16:33:38     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Re: Re: 063
    Neda me to, ten vikendovy provoz me dost zarazi. Udajne "turisticky", kam ? Na cele trati je, podle me, jedinny "turisticky" objekt a pri shlednuti jednoho loga v jeho soukromem arealu bych se mohl mozna pustit do spekulaci, ci realne "ekonomicke" zajmy stoji za touto akci.
    Ale nejdivnejsi je, ze o pracovnich dnech tahle trat nema smysl, ale o vikendu, kde na nejedne lokalce se uz nejezdi, je ta trat najednou strasne dulezita. Fakt, divne ....
    Dale, tvrdi se "pry", ze tato trat je dulezita pro nakladni dopravu, jakou ? Do Detenic do zkrachovale cihelny ? Nebo pro potreby tamnejsi agrarni uzkokolejky, leta uz neexistujici ? Do cukrovaru Liban, Kopidlno, Dolni Bousov, ktere uz svym ucelum neslouzi ? Nebo do piskovny Ujkovice, ktera lezi na zrusene lokalce do Dobrovic ? Divne, fakt.
    A taky podle argumentace soudim, ze neni dulezite, co obce na trati, ale je dulezite co obce na "strece", protoze pri vhodnem zduraznovani vhodne skutecnosti lze zrejme ocekavat jejich podporu a lze je postvat proti obcim, ktere jsou proti. Nudna taktika, ostatne jako cely souvisejici humbuk.
    Ale dost uz, dal to rozpatlavat nejak nemam naladu, v danou chvili.
    Pavel

    Komentář ze dne: 17.04.2007 18:32:14     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cs)
    Titulek: Re: Re: Re: 063

    Čistě ekonomicky by ani víkendový provoz smysl neměl. Narozdíl od některých krajů ale považujeme turistickou dopravu za součást dopravní obslužnosti. A právě o víkendech cestuje za památkami nejvíce turistů, naopak není tak významná doprava do práce a do škol. A pro turisty je železniční doprava atraktivní, ať už z nostalgických důvodů nebo jiných. O víkendech tedy vlak na 063 jistý smysl má (podobně funguje např. doprava na trati Trutnov-Žacléř).
    Praktickým důvodem je také to, že pro víkendovou dopravu může být použit motorový vůz, který v pracovní dny zajišťuje dopravu na jiné (důležitější) trati.
    S tou nákladní dopravou jsem se upsal - měl jsem napsat, že trať bude nadále MOŽNÉ použít pro nákladní dopravu, pokud by to někdy bylo potřeba.

    Komentář ze dne: 17.04.2007 18:57:50     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: 063
    Zajimala by me jedna vec, s ohledem na predpokladane ekonomicke zajmy jedne nejmenovane svetove automobilky v jednom tamnejsim nejmenovanem meste. Predpokladam, ze provozuje tzv. zamestnaneckou dopravu v ramci naboru novych zamestnancu + referentske auta. Jakym zpusobem se toto podepisuje na "nezajmu" o prislusne vlakove spojeni, zejmena s prihlednutim k mnozstvi nechranenych prejezdu a pomalych rychlosti pro masinku + smerovani Os vlaku na vetev s Dolniho Bousova na Bakov a nikoliv na ono blize nespecifikovane nejmenovane mesto.
    Teda pokud ona nejmenovana spolecnost neco podobneho provozuje. Pripadne, jestli by v ramci boje o zakazniky/penize od nich (i ty s "jinych" zdroju) nebylo odveci zauvazovat o vyuziti tohoto potencialu. A zbytek dne at klidne jezdi busy. Jen si rikam, ze zas uplne vsechny vlaky prece na odpis byt nemuzou.
    Pavel

    Komentář ze dne: 17.04.2007 20:41:30     Reagovat
    Autor: [-TM-] - Tomáš Mykl (webmaster@dopravni.net)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: 063
    Ale no tak! Přeci dneska nikdo takhle uvažovat nebude ...
    Jinak si samozřejmě myslím, že toto je cesta, navíc ve spolupráci s obcemi, které vlaky chtějí. Z vlastní zkušenosti v jiných regionech vím, že i když někdo nahoře zavelí rezolutní ne, tak jsou dopravci - mezi něž se již pomalu řadí i ČD, kteří se chovají obchodně, tedy jdou za tím kdo platí a zavedou vlak i tam, kde nějaký teoretik připravil krásný odstřel tratě ...

    Komentář ze dne: 17.04.2007 21:00:27     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek: Re: 063
    Nevím jaký základní pohled máte na mysli? Pořád mi připadá, že já mluvím o koze a vy o voze. Nikdy se neshodnem pokud já nepřijmu Vaše přesvědčení, že Libáň má žel. zastávku anebo vy mé, že Libáň nemá žel. zastávku. Ano, z Vašeho pohledu máte jistě pravdu, o tom nepochybuji. Problém je v tom, že máme naprosto odlišné pohledy. No, pojďme se chvilku bavit o faktech. Vy říkáte, že autobus plně nahradí vlakovou dopravu. Zřejmě máte namysli autobusovou linku Kopidlno - Libáň - Dětenice - Domousnice vedenou po silnici II/280, která prakticky kopíruje trať. Jenže tato linka neřeší Psinice a tahle obec musí být obsloužena jinou linkou a tím pádem ta linka, o které jsem mluvil, nepokrývá plně trať a tudíž jí nemůže kvalitně a ekonomicky nahradit. Ledaže by ta jedna linka zajížděla do Psinic, čímž by se značně prodloužily jízdní doby. A teď se musím zeptat na jednu věc: ona je tahle jedna linka jediná, která je schopná obsloužit Libáň? Libáň neobsluhují žádné jiné linky? Linka spojující obec Bačalky s Kopidlnem se Libáni vyhýbá nebo z Bačalek žádná taková nejezdí? A co Údrnice? Ty nejsou spojené s Kopidlnem? A pokud ano, autobusy tam končí, nepokračují do Libáně? To se vyplatí, vést linku z Kopidlna jen do tak malé obce a nepokračovat do 3km vzdáleného města? Samozřejmě si na tyto otázky mohu odpovědět sám, kouknutím na internet. Berte to jako řečnické otázky. Podle Vás tedy lze Libáň kvalitně obsloužit výhradně linkou nahrazující železnici? No nechtěl bych bydlet v Bačalkách. Buď bych spojení do Kopidlna neměl vůbec anebo by autobus drastickým způsobem objížděl Libáň, aby se dokázalo, že linka nahrazující trať je pro Libáň bezpodmínečně nutná. A Rokytňany? Posun žel. zastávky do místa, kde je trať od obce vzdálená 200metrů by to jednou provždy vyřešil. Ano, stálo by to peníze, ale cožpak Rabakov není úplně nová zastávka? A šlo to. Rádo se tu mluví o tom, že autobusy jsou levnější. O tom jistě není pochyb. Ale tohle je spíš argument pro nahrazení všech vlaků v celém vašem kraji a ne pro jednu konkrétní trať a důvody, proč je autobus levnější jako dopravní cesta a státní dotace tu myslím nemusím rozebírat.
    Říkáte, že železnice neumí zajistit zlepšení veřejné dopravy. Stejně bych tak mohl já tvrdit, že koordinátor dopravy neumí zajistit zlepšení veřejné dopravy železniční dopravou.

    Komentář ze dne: 17.04.2007 21:45:10     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: 063

    Proboha - přece tady netvrdím, že Libáň by měla být obsluhována POUZE navrhovanou autobusovou linkou. Navrhovaná autobusová linka by zde měla pouze ZLEPŠIT dopravu - mimo jiné tím, že by lépe obsloužila některé obce a vozila by cestující na vlaky do Kopidlna a Dolního Bousova.

    Tato linka by samozřejmě JEZDILA přes PSINICI - a to mimo jiné proto, aby občanům Psinice PLNĚ NAHRADILA vlak (a navíc jim zajistila lepší spojení do Libáně, které dnes mají jen 4xdenně)

    Železnice obecně UMÍ zajistit zlepšení veřejné dopravy (ať už pohodlím nebo rychlostí přepravy), bohužel NIKOLIV však na trati 063. Pro diskutujícího PjP - proč lidé do Mladé Boleslavi jezdí autobusem? Protože je to přímější a rychlejší (viz IDOS: Dětenice-M.Boleslav autobusem 43 minut, vlakem 1 hod 8 minut). Pokud by se autobusy zrušily, lidi nepojedou vlakem, ale přesednou DO AUT, chápete? Jeden autobus Libáň-Ml.Boleslav ve špičce převeze tolik lidí, jako všechny vlaky mezi D.Bousovem a Kopidlnem za celý den! Neberte to osobně, ale bohužel, přijde mi čím dál víc, že někteří zde diskutující nemají ani páru o místních podmínkách a o ekonomice provozu této trati.

    Pravdu má Tomáš Mykl v tom, že pokud bude mít kdokoliv (tj. obce, firmy, spolky, jednotlivci) zájem na železničním provozu (např. na trati 063), není problém se domluvit s ČD nebo jiným dopravcem a dopravu v libovolném rozsahu si objednat.

    Současný provoz na 063 stojí Královéhradecký kraj 3 miliony koru ročně (to je částka pouze po Královéhradeckém kraji, ještě více to stojí Středočeský kraj), pokud to někdo považujete za adekvátní částku za přepravu 65 cestujících denně, můžete si to objednat.

    Jinak, pokud máte zájem, můžu Vám e-mailem poslat pracovní návrh jízdního řádu nové autobusové linky - je z něj patrné, že náhrada za vlak by byla VÍCE než stoprocentní. Pokud chcete znát fakta, abychom mohli diskutovat věcně, ozvěte se mi na mail.

    Zdraví Tomáš Hradecký - OREDO

    Komentář ze dne: 17.04.2007 22:08:39     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: 063
    K Vasi smule ten kraj znam i jinak nez skrz jizdni rad.
    Otazkou totiz jest, proc bus to jede 43 minut a vlak 1.08 minut ?
    Koukejte, kdyby jste chteli tu dopravu opravdu zlepsit, tak v prve rade resite obecneho dopravce, bez ohledu jestli je to bus nebo vlak, ale evidentne jste presvedcen/presvedceni o sve "jasnozrivosti" a tak nekomu vnucujete neco, co nejak moc nechce. A mate jasneho favorita - bus, ktery jeste ani "oficialne" neprobehlo vyberove rizeni a vite ze bude levnejsi a moderni a pohodlny a urcite muze na trasu vyrazit uz zitra, ze ? Kruci, cimpak to asi tak ?
    Sorry, ale rekl jste si o to sam.
    Zarazi me neskryvani a primy hon na lokalky, protoze MY vime, ze to levnec nejde, bo proste nemame cim (implikace toho co jste napsal, bo o vikendu najednou ten neekonomicky MV k dispozici bude a tak muze milostive po tej lokalce jezdit). Vono nejde oslovit obecne dopravce a podle toho kdo nabidne lepsi obsluhu daneho prostoru pak vybrat, MY vime ze to MUSI byt bus. Krom toho, kupodivu pri me jeste konfekcni velikosti, neznam v mem pripade zadny bus ze soucastne produkce, ktery by se dal popsat jako moderni a pohodlny. Vy ano ? A dost me to zarazi s ohledem na "neprobehle" vyberove rizeni dopravce, ze uz ted vite, co tam jako bude jezdit, ze.
    Fakt, cim dal tim vic nevim, co si o tom to mam myslet.
    A taky jsem zvedav, cim me ted "ohromite".
    Pavel

    Komentář ze dne: 18.04.2007 12:04:42     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: 063
    Vprvní řadě bych Vám chtěl říct, že si Vás velice vážím za to, že tady diskutujete a jste ochoten a schopen čelit kritice. To v jiných krajích, kde mají "patent na rozum" nedělají. Neberte prosím mou kritiku jako útok na Vás. Já osobně jsem také stál za zavřením osobní dopravy na některých tratích. A abych nebyl zbabělec, přiznám, že to byla trať Protivec - Bochov, kde vét vlaky kvůli pěti školákům s polovičním jízdným byla hotová ekonomická sebevražda. Další tratě, na kterých jsem se nepřímo podepsal tím, že jsem měl možnost zabránit zastavení dopravy a neudělal jsem to, byly Kolešovice a momentálně nevidím rozumný důvod bojovat ani za Straškov - Libochovice. A právě protože vím, jaké důvody vedou k opodstatněnému zastavení osobní dopravy, nemohu souhlasit se zastavením dopravy na 063, která díky své poloze a obcím, které obsluhuje, rozhodně není na odpis. To že cestuje vlakem 63 lidí denně (předpokládám, že to je pravda a není to objednaná účelová lež jako jsem se s tím setkal u jiných krajů) považuji u této tratě za totální selhání koordinátora, protože tahle trať potenciál má, o tom jsem přesvědčen, zas tak neznalý místních poměrů nejsem. Je sice pravda, že v době, kdy jsem se v tomto regionu pohyboval ještě fungovala cihelna v Osenicích, ale zas tak mnoho se nezměnilo. Koneckonců třeba takovému Ústeckému kraji bylo málo i 63 lidí na jeden vlakový spoj a klidně ho nahradili busem, ve kterém teď jezdí desetina cestujících, což ovšem slyšet nikdo nechce. A ti, co ty vlaky zastavili jsou si pravdy dobře vědomi, ale musí mlčet, aby nepřišli o práci.
    Děkuji Vám za to, že jste mi zaslal dokumenty o Vaší práci, bohužel jsem příliš zaneprázdněn, abych je mohl detailněji prostudovat, nicméně slibuji, že se na ně podívám. Ale i když to udělám, stejně Vám nebudu schopen říct, zda to je správně či ne. Abych mohl takovou odpověď dát, musel bych si udělat podrobný průzkum "terénu". Práce od stolu podle školních pouček se mi hnusí a pokud nemám přesné informace o přepravních proudech, nemohu si udělat přesný obrázek. Samozřejmě mohu využít svých dosavadních zkušeností (což jsem dělal u komentářů na Vás) a na leccos odpovědět, ale to nikdy není úplně přesné.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 00:19:09     Reagovat
    Autor: [-TM-] - Tomáš Mykl (webmaster@dopravni.net)
    Titulek: 3 milony
    3 miliony za převoz 65 lidí je samozřejmě dost, ale vše je relativní, na druhou stranu mě částka 3 miliony docela překvapuje svojí lácí ... Pochybuju, že autobusy by to uměly levnějš. Na druhou stranu území HK kraje nepokrývá větší část tratě. Na stranu třetí by neměla být cena jediným hodnotícím kriteriem. Spíš bych hledal příčiny, proč jezdí denně jen 65 lidí vlakem, sledoval bych, chodil mezi lidmi, zcela zapomněl na jakékoli statistické tabulky a vytvářel si vlastní názor.
    Opravdu si myslím, že řešení zastavení provozu na trati a jeho náhrada autobusy je v současné době možná, nicméně ve svém důsledku povede ke zhoršení standardu kvality dopravní obslužnosti a ratingu území. Bohužel dnes ještě neumíme přemýšlet komplexně s nadhledem, jak se tady snaží někteří na věc dívat. Neumíme pracovat s železnicí jako s infrastrukturou, která posouvá kraj, jímž prochází, do vyšší kategorie. V Praze jsou dále. Tam postaví metro do bezcenných polí, postupně k němu přistaví vybavenost, byty, kanceláře a z bezcenného území máme zlatý důl díky dopravní infrastruktuře. To náš venkov zatím ještě čeká. Tam kde si tuhle věc neuvědomují, asi se nedá nic dělat a životodárná dopravní tepna zanikne, ale tam, kde si jsou lidé vědomi ceny železnice, myslím, že je zločinem jim říkat, že něco likvidujeme v jejich prospěch. Měli bychom spíš hledat SPOLEČNĚ cesty, aby to šlo a ne hledat argumenty, které ospravedlňují naše nelogické chování.

    Já osobně se na Tomáše Hradeckého nezlobím. Dělá svou práci, které věří, dělá ji natolik odpovědně, že se snaží lidem vysvětlovat svoje počínání i po pracovní době. Problém však může nastat, až dříve či později dojde k procitnutí. Přiznám se, že i já byl svého času obdivovatelem OREDA, když jsem viděl výsledky na Broumovsku, nicméně dnes jsme už dál, i OREDO má za sebou kus práce, kde bohužel mě čím dál tím více napadají otazníky, proboha, proč to takhle dělají ??? Nevím, na to neumím odpovědět.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 08:37:07     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cz)
    Titulek: Re: 3 milony

    Zdravím Vás. ke smůle vlaku, autobusy to levněji umí (vlak cca. 50 Kč/km, velký autobus cca. 30 Kč/km, malý autobus cca. 20 Kč/km. Náhrada všech vlakových spojů v pracovní dny + nové autobusové spoje za cca. 1 milion 500 tisíc, víkendové vlaky cca. 500 tisíc).

    Tvrdíte, že zajištění autobusů ve svém důsledku povede ke zhoršení standardu kvality dopravní obslužnosti. To si rozhodně nemyslím - vše směřujeme k tomu, aby nová autobusová linka dopravní obslužnost ZLEPŠILA. A to tak, že PLNĚ nahradí VŠECHNY vlaky a nabídne ještě něco NAVÍC (lepší dostupnost některých zastávek, nové spoje v dopoledních hodinách, možná i zavedení nového spoje po 22. hodině z Jičína).

    A jsem pevně přesvědčen, že nové autobusové spoje by používalo mnohem více lidí než 65 denně. Návrh autobusové linky Vám posílám mailem.

    Tento server má podtitul "Informace a publicistika z oboru dopravy, se zvláštním zřetelem na dopravu veřejnou". A o to by mělo jít - dostat co nejvíc lidí z aut do veřejné dopravy. Bohužel, někteří diskutující si neuvědomují, že autobus je také veřejná doprava.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 09:17:48     Reagovat
    Autor: [-TM-] - Tomáš Mykl (webmaster@dopravni.net)
    Titulek: Re: Re: 3 milony
    Zdravím, začnu podobným výrokem jako vy kdysi. Mám rád autobusy, rád s nimi jezdím. Dokonce si troufám říct, že jsem autobusák tělem a duší. Proto vím, že autobusy mají v dopravním systému své naprosto nezastupitelné místo a dokonce jsou relace, kde by mne ani ve snu nenapadlo jet vlakem. Ale zároveň vím, že cpát autobusy tam, kde jejich místo není, dokáží cestující odradit a to docela radikálně. Existují dokonce oblasti, kde náhrada vlaků autobusy, které jezdily 2x častěji (včetně pozdně večerních spojů) dokázalo cestující z veřejné dopravy vyhnat úplně, takže klienty VHD jsou jen školní děti nemající řidičák.
    Dále vzhledem k tomu, že mám řekněme velmi blízko k dopravcům jak autobusů, tak vlaků a nejednou jsem počítal ceny různých výkonů, vím, že s vlakem se dá i na lokálce dostat na nákladovou položku lehce přes 30 Kč/km, bus dle charakteru trasy 22-27 Kč/km. Malé autobusy sice možné NĚKDE jsou, ale rozhodně netvrdím, že jsou vhodné všude, jejich provoz není zase o tolik levnější a zejména pokud nemám pro midibus nebo dokonce minibus využití po celou směnu, vychází jejich paradoxně provozně dráže, jak velký bus. Jako ekonom asi víte proč tomu tak je.
    Železnice, samozřejmě když se chce, dokáže nabídnout i jakousi nadhodnotu ke službě oproti autobusům.
    Sečteno a podtrženo – nepřesvědčil jste mne. Avšak chápu Vás, zadání zakázky, směřující ve vysněné uzavření tratě, je jasné a víkendový provoz chápu jako jistý kompromis, který umožní železnici přežít do doby, než se změní karty a možná i hráči. Samozřejmě mohl bych zde vyslovit pochybnosti jako Pavel PjP, mám je také, ale to bych se už opakoval. Jsem jen zvědav, co se by se stalo, když obce (samozřejmě zcela hypoteticky) z nějakých fondů a od klíčových zaměstnavatelů seženou finance na provozování železnice, která najednou začne jezdit takovým způsobem a poskytovat takové doplňkové služby, že začne cestující přitahovat. Co pak, až bude systém placený krajem ze zákona, prázdný a v 90% ztrátě? Uzná někdo chybu? Nebo se nějakým způsobem „shora“ učiní takovým experimentům přítrž? Opět na to odpovědět neumím ...

    Komentář ze dne: 18.04.2007 09:57:03     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cs)
    Titulek: Re: Re: Re: 3 milony

    Zdravím, to že jsem Vás nepřesvědčil, mě sice netěší, ale uznávám Vaše právo na vlastní názor.

    Jaký je můj názor? Zatím mě nikdo nepřesvědčil, že současná vlaková doprava na 063 je lepší, než navrhovaná autobusová. Argument PRO autobusovou dopravu je následující - zajistí VŠE co vlaky, k tomu ještě něco NAVÍC, obslouží LÉPE většinu obcí (zastávky blíže k lidem) a to vše LEVNĚJI. Za ušetřené peníze je možné zavést NOVÉ SPOJE (i ve veřejné dopravě platí ekonomická pravidla).

    A můžu Vás ujistit, že pokud kdokoliv přijde s nabídkou na zajištění současného provozu s náklady Královéhradeckého kraje do 2 milionů, a zároveň do toho dokáže zahrnout (pořád s uvedenými náklady kraje do 2 milionů) návaznou autobusovou dopravu z Libáně na vlaky (to už je jedno zda s přestupem v Psinici nebo autobusy přímo do Kopidlna) a zlepšení místní autobusové dopravy Psinice-Libáň, Dětenice-Libáň, Rokytňany-D.Bousov a Rokytňany-Libáň, tak ať mi takový návrh (ale prosím konkrétní a podrobně zpracovaný) pošle e-mailem - budu se jím zcela vážně zabývat.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 16:27:52     Reagovat
    Autor: [-TM-] - Tomáš Mykl (webmaster@dopravni.net)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: 3 milony
    No tak abych Vás nechytil za slovo :-) Jenže to by znamenalo tvrdé průzkumy území v terénu, vlastní zpracování grafikonů, oběhů ... a z něčeho také musíme žít, že. Nebo jakou máte představu?

    Komentář ze dne: 18.04.2007 17:57:15     Reagovat
    Autor: [Lemrouch] - Lemrouch obecný (lemrouch@centrum.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: 3 milony
    Nevím, možná to špatně chápu, ale tady se nikdo nikoho nepokoušÍ přesvědčit, že současná vlaková doprava je lepší než autobusová. Současná vlaková doprava stojí za ... když o ní má zájem jen 63 lidí denně. A to, že o ní má zájem tak málo lidí je čí vina? Zabýval se vůbec někdo tím, proč je o vlakovou dopravu tak malý zájem a co by se dalo udělat, aby byl větší? Spíš to vypadá, že slavné OREDO schválně přendalo vlakové spoje do takových poloh, aby o ně nebyl zájem a mohly se vlaky nahradit busama.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 09:51:24     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Re: Re: 3 milony
    Prohlidl jsem si Vami zaslane materialy, diky za ne.
    JR komentovat nebudu, nemuzu, bo jsem v tom prostoru se jen jaksi chaoticky pohybol, ale nezil jsem tam, takze nevim zda tyto polohy ano ci nee.
    Ale co me zaujalo, je ta mapka. Vite proc ? Protoze na jednu stranu proklamujete zlepseni dopravni obsluznosti a na druhe stranu absolutne nerespektujete rozlozeni prumyslu (zdroj obzivy) v dane oblaasti. Protoze co je v Kopidlne ? Ci v Bakove tak duleziteho, ze je treba tam jezdit ? Osobne bych cekal, ze pri reseni zlepseni dopr. obsluznosti s cilem "vyhnat" lidi s IGK do "socky", se bude resit prioritne jejich ekonomicke zajmy a ty podle me v teto oblasti lezi v Mlade Boleslavy a v Jicine. Ostatne mam obavy, ze jeden bus jezdi/jezdil s Domousnice pres Dobrovice do MB, proc treba nevyuzit toto otrasovani v prodlouzeni "streky" pres Rozdalovice - Detenice (prestup na lokalku) - Liban do Jicina ? A ted koukam na www.vlak.cz, ze ten bus dokonce uz jezdi s Libane a i pres Detenice, to jsem ani netusil. Tak v tom pripade to uz vubec nechapu.
    Otazka jest, co posleze s lokalkou, na druhou stranu si myslim, ze jeji vyuziti by bylo stale a nejen o vikendech, protoze zase predpokladam Kopidlno potencialni skolni frekvence + dalkova frekvence (pondeli/patek) a to i pro Bakov.
    Co se tyce absence zastavek, osobne si myslim, ze tohle by se melo "prenest" na obce, aby si mohli definovat (a nasledne postavit) kde a jakou chteji zel zastavku + prislusna udrzba, zejmena u tohoto typu trati. Ostatne existuje i institut verejne prospesnych praci, treba by se to dalo i vyuzit.
    Pavel

    Komentář ze dne: 18.04.2007 13:23:27     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cs)
    Titulek: Re: Re: Re: 3 milony

    Je samozřejmě spousta možností, jak zlepšit veřejnou dopravu, zde jsme zvolili vytvoření autobusové linky zajišťující místní dopravu v tangenciálním směru (tj. podélně k hlavním přepravním proudům) s návazností na vlaky na koncových místech. Možnost přestupu na vlaky může být využívána i z hlavních směrů od Jičína nebo Mladé Boleslavi, především v sedlech, ale hlavní úkol pochopitelně stále zůstane na přímých autobusových linkách. Navrhovaná autobusová linka je podle mě vhodným doplňkem.

    Jak již jsem napsal, trať používá 65 lidí denně, a i když je to málo, nechceme, aby tito cestující byli poškozeni. Proto navrhujeme autobusovou dopravu v této podobě s tím, že věříme, že přiláká další cestující do veřejné dopravy.

    Zdraví Tomáš Hradecký

    Komentář ze dne: 18.04.2007 13:46:11     Reagovat
    Autor: [rosťa] - Rostislav V. (vasicekrostik@seznam.cz)
    Titulek: Re: Re: Re: Re: 3 milony
    Chtěl bych Tomáše H. požádat o autobusový jízdní řád - náhrada za 063. Osobně se zrušením železnice v prac.dny souhlasím, ale přes to by mě ten JŘ zajímal. Děkuji Rosťa

    Komentář ze dne: 20.04.2007 19:05:30     Reagovat
    Autor: [-FN-] - František Nyklíček (frantanyklicek@volny.cz)
    Titulek: Re: 3 milony
    Dovolím si odbočku - k tomu metru do polí. To je podle mě trochu jiný případ, byť na něm lze částečně demonstrovat, jak může infrastruktura regionu prospět. V případě metra do polí bych však byl poněkud opatrnější se superlativy. Jednak jde o zcela novou infrastrukturu, která v tomto případě nemá žádnou vazbu na stávající osídlení a jejíž stavba je ryze účelová (ve Zličíně kvůli depu a předpokládanému sídlišti, v Letňanech pak čistě kvůli podnikatelským zájmům) a vylije se na ni spousta betonu. Za druhé současný stav, kdy zemědělská půda je vnímána jako bezcenná a obchodní centra jako zlatý důl, se může brzy změnit. Navíc pokud bychom takto zastavěli území souvisle, vlak je nebude moci efektivně obsloužit, bude k němu třeba zavádět další návaznou dopravu, možná i souběžnou. Například již dnes je velký problém i autobusy (!) obsloužit "sídliště naplocho" (kolonie podnikatelských vilek) a jediná přijatelná doprava tam je vlastní automobil. Tím však nezavrhuji možnost pozvednutí sídel v okolí železnice, naopak - vhodnou kombinací různých funkcí území zde můžeme mít několik volnou krajinou oddělených a jasně vymezených kompaktních sídel, která budou železnicí a návaznými autobusy dobře propojena, takže jim bude umožněno realizovat společně většinu potřeb obyvatelstva. To je myslím alternativa kompaktně zastavěné krajině obsloužitelné pouze automobily, a v tom tkví síla dnes zanedbané železnice a bohužel často na paralelní výkony soustředěného rozsáhlého vozového parku autobusů.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 15:45:30     Reagovat
    Autor: [Diego] - Diego
    Titulek: OREDu
    At se vyjadri obyvatele obci na trati - vzdy kdyz rozhoduje kraj, tak vetsinou jen k vlastnimu prospechu. Kraj musi do vasi autobusove dopravy zapocitat penize na udrzbu silnice, dokud je nezapocita nebudu vam verit ze je autobus levnejsi. Autobus musi zacit platit za dopravni cestu, protoze vlak za ni plati tvrde!!!

    Kdyz by kraj vypsal obchodni soutez na tuto dopravni cestu (tim mineno obsluhu uzemi silnici tak i zeleznicni, protoze jen Liban je mimo trat, ale ma vlecku!!! ), aby se mohli prihlasit vsichni zeleznicni i autobusovy dopravci, tak by nejspis byl zaver kraje jiny.

    Komentář ze dne: 18.04.2007 16:00:20     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Re: OREDu
    Liban uz nemam leta sjizdnou vlecku, pokud se jeste to torzo v polich za vlecku povazovat da. I kdyz uznavam, ze jsem ji jeste videl ledaskde zakreslenou jako existujici v cele delce. Krom toho, ta vlecka vedla do Libanskeho cukrovaru (zhruba vychodne/severovychodne ? "pod" mestem), posleze syrarny, dneska ?
    Pavel

    Komentář ze dne: 19.04.2007 09:42:19     Reagovat
    Autor: [Hradtom] - Tomáš Hradecký (hradtom@seznam.cz)
    Titulek: 063
    Dobrý den přeju,

    děkuju všem za Vaše názory, jsem rád, že jsem je mohl vyslechnout. To, že Váš názor je jiný respektuji, ovšem můj názor (resp. názor OREDA) zůstává stejný - autobusy v okolí trati 063 dokážou zajistit lepší dopravní obslužnost. Víkendové vlaky jsou jakýmsi kompromisem, aby na trati zůstal zachován provoz.

    O výsledném řešení nebudeme rozhodovat my, ale Královéhradecký kraj, který tuto dopravu platí. A jak jsem již napsal, nikomu nebráníme, aby si navíc na trati objednal jakékoliv vlaky - a to podle pravidla, že kdo si zaplatí, ten může rozhodovat.

    Myslím, že téma jsme z větší části vyčerpali, pokud máte zájem o další diskusi se mnou - prosím e-mailem. Dík, Tomáš Hradecký - OREDO

    Komentář ze dne: 21.04.2007 06:48:46     Reagovat
    Autor: [Domažličák] - Domažličák (petrherbrik@centrum.cz)
    Titulek:
    Já bych si tuhle diskuzi dovolil shrnout asi takhle: pan Hradecký nemá šanci nás přesvědčit o své (pardon Oreďácké) pravdě a my zase jeho, protože má jasný úkol, za který je placen a nechce přijít o práci. Mě osobně přesvědčil akorát o tom, že je to rovný chlap, který se snaží ospravedlnit své konání, za což si zaslouží uznání, ale nepodal jediný důkaz o tom, že by se Oredo byť jen zamýšlelo nad tím, jak zvednout zájem cestujících o železnici, což jasně vypovídá o tom, že současný stav na 063 je záměrně vyvolán, aby posloužil jako důvod k zastavení dopravy.

    Komentář ze dne: 22.06.2007 18:16:56     Reagovat
    Autor: [PjP] - PjP (pjp@pjp.cz)
    Titulek: Tratovy blog
    Zdravim,
    omlouvam se za znovu otevreni tohoto tematu, ale mozna ne kazdy cte http://www.zelpage.cz a tak si sem dovolim dat odkaz na blog ohledne dotcene trate a nejen ji - http://trat063.blog .cz/.
    No, puvodne jsem mel chut sem tech odkazu s teto stranky dat vic i s nejakym "komentarem", ale asi se na to vykaslo, nejak obcas uz proste nee ...
    Takze necht si PT ctenarstvo clanky tam projde podle sveho uvazeni a na zaklade tohoto uvazeni necht uvazi nasledne co treba ci netreba ci co je mozne.
    V kazdem pripade, mam dost realne obavy, ze pri vyroci 135 let dotcene trate se toto bude slavit pesim pochodem zhruba v mistech kde "asi" tato trat vedla .. :-(
    Pavel

    Komentář ze dne: 24.08.2010 03:34:50     Reagovat
    Autor: [xhming] - xhming (xhming63@gmail.com)
    Titulek:
    ce. The dramatic mul Tiffany co ce. The dramatic mul chanel jewelry store ce. The dramatic mul gucci jewElry replica

    Komentář ze dne: 18.11.2010 06:57:06     Reagovat
    Autor: [xiaolin] - xiaolin (xiang5905@gmail.com)
    Titulek:



    Komentář ze dne: 26.01.2018 07:46:16     Reagovat
    Autor: [chenlixiang] - chenlixiang (chenlixiang@yahoo.com)
    Titulek: Re: Re: Re: Demokracie





    Komentář ze dne: 04.10.2018 03:27:12     Reagovat
    Autor: [zzzzz] - zzzzz (ncjdkshjvjk@163.com)
    Titulek: 111

    Vytvořeno pomocí redakčho systému phpRS  
    Toto je svobodný web. Uveřejněné texty jsou duševním vlastnictvím jejich autorů, kteří odpovídají za jejich obsah. Názory přispěvatelů se nemusí shodovat s názorem redakce.

    RSS feed Bezptičnyj produkt